Recensie: Het huis van de tijd RECENSIE

Kleuren is hipper dan ooit en zeker niet alleen voor kinderen. Er wordt beweerd dat kleurplaten kleuren een ontspannende en rustgevende werking heeft. In iedere boekhandel is tegenwoordig een afdeling met een set kleurpotloden en verschillende kleurboeken. Het huis van de tijd is net iets anders dan alle kleurboeken. Naast de kleurplaten in het boek zit er ook een verhaal bij. Het verhaal is een beetje kinderlijk, het gaat over een roodharige fee die woont in een koekoeksklok. Middernacht gaat ze naar de ‘grotemensenwereld’ om te kijken hoe het is buiten de koekoeksklok.

De kleurplaten vind ik ongelofelijk mooi. Je hebt grote kleurplaten van de rode fee in de tuin, maar ook mandala’s en kleine afbeeldingen die je in kunt kleuren. Omdat de kleurplaten zo mooi zijn, is het ook leuk voor volwassenen om te kleuren. Maar het is ook leuk voor kinderen, omdat er een mooi verhaal bijzit. Je moet wel een hoop geduld hebben, want de kleurplaten bevatten kleine details en het duurt lang tot je klaar bent met kleuren.

Ik vind Het huis van de tijd één van de betere kleurboeken, ook al is het verhaal misschien een beetje kinderlijk. Ik ben ook zeker benieuwd naar het vorige deel De tuin van de tijd.

Het huis van de tijd

Daria Song

1 september 2015

ISBN 9789400506596
    Uitgever Lev.
    84 pagina's

Lev.

Non-fictie

1  2  3  4  5

De internationale bestsellers van Daria Song laten lezers van alle leeft ijden wegdromen in verhalen geïnspireerd door de magie van een oude koekoeksklok. Laat je fantasie de vrije loop in de werelden van de fee en het meisje, met gedetailleerde tekeningen om zelf in te kleuren.

In Het huis van de tijd komt de fee uit de koekoeksklok om middernacht naar de grotemensenwereld. Ze verbaast zich erover hoe groot alles is in de wereld van het meisje, van de gordijnen tot de kroonluchter tot de mystieke roeiboot die haar meeneemt op een magisch avontuur. Alles wat ze aanraakt wordt betoverd. Tot de ochtend weer aanbreekt, en het meisje zich afvraagt wat er allemaal in haar kamer is gebeurd terwijl ze sliep.