Recensie: Tekenen met Jill RECENSIE

Tekenen met Jill is een tekenboek dat helpt om de leukste illustraties te maken. ‘’Iedereen kan tekenen’’, is het motto van dit boek. Even oefenen en binnen no-time teken je de leukste poppetjes inclusief jurkje, pumps en schattigste accessoires uit je losse pols.

Ik ben ongelofelijk slecht in tekenen en Tekenen met Jill gaat me daar een handje bij helpen. Ik denk dat het in eerste instantie bedoeld was voor kinderen, maar het is ook zeker leuk voor volwassenen die nog geen rechte lijn kunnen tekenen, net als ik. Het boek staat vol handige tips, tricks en ideeën.

Het boek is verdeeld in verschillende hoofdstukken: gezicht, beauty, body fashion en bff. Je leert stapje voor stapje hoe je een gezicht, een schattig jurkje of een lippenstift kunt tekenen. Er zijn verschillende vakjes waar je kunt oefenen en soms komt er een illustratie voorbij van bijvoorbeeld een make-uptafel waar je de potjes nagellak, lippenstiften en mascara's in moet tekenen. Zo schattig!

Het hele boek staat vol met leuke illustraties die lijken op de illustraties van My Life Is Sweet. My Life Is Sweet zijn ook illustraties van Jill Schirnhofer. Hier heb je verschillende agenda's en notitieboekjes van. Tekenen met Jill van Jill Schirnhofer is een leuk boek voor meisjes van ongeveer tien jaar of voor ouderen die de tienjarige in zichzelf willen laten losgaan.

Tekenen met Jill

1  2  3  4  5

Iedereen kan tekenen! Dat is het motto van Jill en haar boek Tekenen met Jill. Het staat vol met handige tips& tricks om de door haar zo typerende meisjes te leren tekenen, en nog veel meer! Van heerlijke taartjes tot de coolste jurkjes en meest schattige dieren. Met Jills tekentips gaat dit zeker lukken! Er is genoeg ruimte om de tekeningen zelf aan te vullen, na te tekenen en in te kleuren, om zo je techniek te perfectioneren en verbeteren. Bovendien kun je je helemaal uitleven in het pimpen van jurkjes en high heels of bijvoorbeeld bij het ontwerpen van eigen unieke parfumflesjes! Jill tekent van jongs af aan en heeft een heel eigen stijl. Ze daagt haar jonge fans uit om creatief te zijn en hun fantasie te gebruiken. Want zoals Jill altijd zegt: in jouw wereld kan alles! Tekenen met Jill neemt je mee in de fantasierijke wereld van Jill en staat vol ideeën, tips, foto's en illustraties die laten zien dat je met simpele basis technieken alles kunt tekenen wat je in je hoofd hebt!