Recensie: Nachtelijke ontmoeting RECENSIE

Aidan is een dromenbeschermer en zorgt ervoor dat de poort tussen de droomwereld en de echte wereld niet geopend kan worden. Daarnaast bestrijdt hij nachtmerries en is hij goed in het vervullen van erotische dromen. In een droom komt hij bij de verleidelijke Lyssa terecht. Hij wordt verliefd op haar, maar er is één probleem, Lyssa leeft in de sterfelijke wereld. Het is de eerste keer dat Aidan verliefd wordt. Hij wil niks liever dan met haar samen zijn, maar waar hij vandaan komt wordt beweerd dat Lyssa heel gevaarlijk is.

Een seksboek met inhoud, Sylvia Day heeft het geflikt. Nachtelijke ontmoeting is een kruising tussen een erotische roman en een fantasy verhaal. Toen ik dat las, wist ik niet helemaal wat ik moest vinden. Ik vertrouwde maar op Sylvia Day en hoopte niet dat het één of andere rare kruising zou zijn tussen Narnia en Fifty Shades of Grey. Gelukkig was dit niet het geval. Zonder de seks in het boek zou het nog steeds een prachtig verhaal kunnen zijn. Ik bedoel, wie wil er nou geen relatie met een knappe (seks)god - om maar even in de trant van Sylvia Day te praten - die je beschermd tegen je nachtmerries?! Het blijft natuurlijk een boek in de categorie stout, dus er komt een hoop seks in voor. En uiteraard is de man weer enorm geschapen, heeft hij een perfect uiterlijk en is hij mega gespierd.

De karakters zijn goed uitgewerkt. Aidan is een genot voor het oog, lief en beschermend. Hij is groot, breed, gespierd en heeft een sexy Iers accent. Hij is geen meester, maar wel gek op seks en hij weet precies wat hij wil. Lyssa is niet op haar mondje gevallen en verlangt naar een man die een tikkeltje dominant is. Ze is lief, gevoelig en knap om te zien. Ze heeft lange blonde haren en donkerbruine ogen.

Een klein minpuntje vond ik dat ik het verhaal soms niet helemaal kon volgen. Gelukkig werd alles duidelijk als ik verder las.

Nachtelijke ontmoeting is zeker een aanrader voor de liefhebbers van erotische boeken en misschien zelfs voor de fantasy liefhebbers.

Nachtelijke ontmoeting

1  2  3  4  5

Aidan is een droomman in de letterlijke zin van het woord: als Dromenbeschermer moet hij verhinderen dat de poort tussen de droomwereld en de echte wereld wordt geopend. En hij behoedt zijn beschermelingen voor nachtmerries door ze als minnaar in hun dromen te verleiden. Als hij bij de beeldschone en begeerlijke Lyssa opduikt, beleeft hij met haar een seksuele hartstocht die hij nog nooit ervaren heeft. Voor het eerst wordt Aidan verliefd, terwijl hij tegelijkertijd moet vrezen...