Recensie: Winter in New York RECENSIE

Winter in New York (en andere verhalen) is een verhalenbundel met lekkere chicklits om te lezen tijdens de kerstdagen. In Winter in New York vlucht Lois voor haar relatieproblemen naar haar beste vriendin Lucy in New York. In Gelukkig nieuwjaar? ziet Stefanie haar kersverse ex-vriendje met een ander. Zou dit het hele feest verpesten? In De Openbaring komt Nina voor een verassing te staan. In Stop! krijgt Mia ineens hele andere ideeën over de toekomst, dankzij kerst! In Love Shack doet Tess mee aan een televisieshow die mensen met een lange-afstandrelatie weer bij elkaar brengt. En in De kerstbelofte voelt Janna zich helemaal alleen, na het verlies van haar grote liefde. Of is ze dat toch niet?

Ik volgde de schrijfster, Chantal van Gastel, al een tijdje op Instagram terwijl ze dit boek aan het schrijven was. Ik was daarom zo nieuwsgierig naar het verhaal! Het is een bundel vol chicklits die zich afspelen rond Kerst en Oud & Nieuw. Persoonlijk vind ik dat de leukste tijd van het jaar. Op dit moment ben ik nog helemaal niet met kerst e.d. bezig, dus de verhalenbundel was leuk om al lekker in de kerstsfeer te komen!

Winter in New York (en andere verhalen) is geen dik boek. Het is een dun boekje van 191 pagina’s. Ik had hem daarom binnen een avondje uit! Het boek leest heerlijk weg op de bank onder een lekkere dikke deken, met een kopje thee erbij. Ik heb, voor het lezen van dit boek, nog geen boek van Chantal van Gastel gelezen. Ik wist dus totaal niet wat ik kon verwachten. De schrijfstijl is erg prettig, en de hoofdpersonages verrasten me.

Deze bundel bestaat uit lange en kortere verhalen. Gelukkig nieuwjaar? en De Openbaring tellen beiden maar 6 pagina’s, terwijl Winter in New York 104 telt. Juist de afwisseling tussen de korte en langere verhalen vond ik leuk. De korte verhalen zijn verhalen die me niet lang bij zullen blijven, maar het is wel vermakelijk om het op dat moment te lezen. Het leukste verhaal vond ik toch Winter in New York. Het is het langste verhaal in deze bundel, waardoor situaties naar mijn mening goed geschetst konden worden. De hoofdpersoon in dat verhaal, Lois, vond ik ook geniaal! Dat komt omdat zij mij erg aan haar doet denken. Ze is namelijk drammerig en als ze ergens voor wil gaan, dan gaat ze er voor de volle 100% voor.

Winter in New York (en andere verhalen) vond ik dus zeer vermakelijk. Het leukste is om dit boek tijdens de kerstdagen te lezen, maar voor Kerst kan het zeker ook. Door dit boek kom je dan alvast lekker in de kerstsfeer.

Winter in New York

1  2  3  4  5
    (12 stemmen)

In 'Winter in New York' verwacht Lois haar relatieproblemen te kunnen ontvluchten in de meest geweldige stad ter wereld. Maar een sneeuwstorm verstoort haar plannen. In 'Een kerstbelofte' staat Janna er na het verlies van haar grote liefde helemaal alleen voor op kerstavond. Of toch niet? Tess wordt gestrikt als kandidate in de succesvolle tv-show Love Shack waarin verre liefdes met elkaar herenigd worden. En in 'Stop!' brengt de kerstgedachte Mia op heel andere ideeën voor haar toekomst.