Recensie: Ik maak zelf poppenkleertjes RECENSIE

Ik maak zelf poppenkleertjes van Louise Scott-Smith helpt je bij het maken van de leukste outfits voor poppen van ca. 30 cm. Verzamel lapjes stof, knopen en lintjes en maak de leukste kleren voor je pop helemaal zelf. Nog niet zo goed in naaien? Geen probleem: Ik maak zelf poppenkleertjes is supersimpel, heeft duidelijke instructies en is een spoedcursus voor beginners.

Ik maak zelf poppenkleertjes is een handig boek voor mensen die willen beginnen met naaien. Het boek bevat 176 bladzijdes en geeft stap voor stap uitleg hoe je de leukste kleren zelf in elkaar zet. Ik ben een enorme kluns, maar met dit boek moet naaien zelfs mij lukken. Ik zou willen dat mijn moeder dit boek vroeger had, zodat ze de leukste outfits voor mijn Barbies kon maken. Een jas tot op de knie, een skaterrok, noem het maar op of het staat in dit boek. Een leuk project voor moeders, tantes of oma’s.

De vormgeving van het boek vind ik ook mooi. De kaft is dik en de bladzijdes zijn ook iets dikker met een kort maar krachtige uitleg, foto’s van iedere stap en het resultaat. Ik vind Ik maak zelf poppenkleertjes een leuk idee, maar ik vraag mezelf af of mensen dit boek ook werkelijk gaan kopen voor 14,95. Je maakt alle kleertjes één keer en daarna houd je er ook mee op. Een origineel cadeau of tip voor tijdverdrijf, maar geen musthave.

Ik maak zelf poppenkleertjes

Louise Scott-Smith

7 oktober 2015

ISBN 9789077363287
    Uitgever Fontaine Uitgevers
    176 pagina's
  • Ondertitel:

maak leuke outfits en accessoires voor je favoriete pop met eenvoudige stap-voor-stap-patronen

Fontaine Uitgevers

Non-fictie

1  2  3  4  5

Voor meiden die graag aan de slag gaan met naald en draad is Ik maak zelf poppenkleertjes een inspirerend en vrolijk doe-het-zelfboek. De patronen voor poppenkleding en -accessoires zijn geschikt voor plastic poppen – waaronder barbies – van standaard 30 cm. Van een tuniek, een knielange jas en een A-lijn rok tot een faux fur-jas, party dress en een on the spot tas met franjes. Dit boek bevat alles wat je moet weten om direct te beginnen: hoe steek je een draad in een naald? Wat is een rijgsteek? En hoe maak je knopen vast? De patronen op de pagina’s zijn op ware grootte en dus gemakkelijk over te nemen. Een hip en helder vormgegeven boek voor iedereen die van fashion en poppen houdt.