Recensie: De koningin & de favoriet RECENSIE

In De koningin & de favoriet lees je het verhaal van Lady Amberly en het verhaal van de favoriet Marlee. Het zijn twee aparte verhalen. In De koningin lees je over Amberly, de moeder van Maxon. Je komt erachter hoe zij haar tijd tijdens de selectie beleefd heeft. In de favoriet lees je over Marlee, vanaf het moment dat zij gepakt wordt samen met lijfwacht Carter. Daarbij zit er extra bonusmateriaal achter in het boekje!

Dit boek is een bundel van twee novella’s. Ik raad aan om aan dit boek te beginnen wanneer je de De One (het derde deel in de serie) uit hebt. Dat is wel het leukst, omdat je zo de besproken personages beter leert kennen, vooral koningin Amberly. Ook zal je, door dit boekje pas te lezen als je De One uit hebt, voorkomen dat je bij het lezen van het bonusmateriaal tegen spoilers aanloopt. Het is maar een erg dun boekje, maar alsnog vond ik het een erg goede toevoeging aan de serie. Het draagt verder niks bij aan het verhaal zelf, maar wat was het toch heerlijk om weer terug te keren naar de wereld van De Selectie!

Ik vond het vooral leuk omdat je op deze manier koningin Amberly en Marlee nóg beter leert kennen. Het is dus echt een goede aanvulling op de serie. Je komt achter nieuwe dingen, hoe Amberly en Marlee zich gevoeld hebben. Vooral het verhaal van Amberly sprak me erg aan, omdat dat een geheel nieuw verhaal is. Je wist voorheen nog niets van Amberly’s tijd tijdens de selectie, en dat weet je nu dus wel. Ook haar liefdesverhaal met de vader van Maxon, koning Clarkson, is erg bijzonder. Het is een heel ander verhaal dan dat van America en Maxon, en dat vond ik juist zo leuk.

Het bonusmateriaal dat in dit boekje bijgevoegd is, vond ik erg leuk. Je leest er onder andere hoe het met de andere Selectie-meisjes is afgelopen. Natuurlijk las ik dit boek weer in een ruk weg, met dank aan de prettige schrijfstijl van Kiera Cass. Het boekje is al dun, dus voor je het weet heb je hem uit en moet je weer wachten op het volgende deel. En geloof mij, ik kan echt niet wachten. De koning & en favoriet heeft me niet teleurgesteld!

De koningin & de favoriet

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

In De koningin & de favoriet zijn twee novelles in de populaire Selection-serie gebundeld. Kiera Cass neemt de lezer weer mee naar de fascinerende wereld van De selectie en beschrijft de ervaringen van twee geliefde personages uit de serie.
    Voordat America's verhaal begon, kwam een ander meisje naar het paleis om te strijden om de hand van een andere prins. In De koningin volgen we prins Maxons moeder, Amberly.
    Marlee Tames deed mee aan de Selectie om prins Maxons hart te winnen, maar haar eigen hart had andere ideeën. De favoriet vertelt het verhaal van de geheime liefde tussen Marlee en lijfwacht Carter.