Recensie: In het bloed #2 RECENSIE

Mercy Thompson heeft er heel wat nieuwe zorgen bij nu ze zichzelf aan het ontdekken is, haar ex-vriend (die toevallig een opvliegende weerwolf is) en bij haar woont, en nu heeft ze ook nog een date met het alpha mannetje van de weerwolf roedel die naast haar woont. Maar als haar vrienden haar nodig hebben staat ze altijd voor ze klaar. Dus als Stefan haar hulp vraagt helpt ze hem gelijk. Maar dan komt ze in de wereld van de vampiers terecht. En zij en haar vrienden komen iets tegen waar ze alles voor moeten inzetten om te kunnen verslaan.

In het bloed is deel 2 in de Mercy Thompson trilogie. Nadat ik deel 1 had verslonden en 5 hartjes heb gegeven kon ik niet wachten op deel 2. Gelukkig hoefde ik hier ook niet op te wachten. Ik denk dat het echt een uitkomst is als uitgeverijen een trilogie gelijk achter elkaar uitgeven dan hoef je niet zo lang te wachten en blijf je veel beter in het verhaal. Jammer dat deel 3 wel nog even op zich laat wachten.

In het bloed was weer een heerlijk boek. Patricia Briggs doet haar naam als New York Times Bestseller eer aan. Mercy blijft een geweldig hoofdpersonage. De spanning in dit boek loopt ook weer hoog op en dat maakt het echt tot een pageturner. In dit boek komt ook wat meer romantiek om de hoek kijken want voor wie gaat Mercy nu, de spannende alpha weerwolf of de verloren jeugd liefde die haar hart heeft gebroken. Daarnaast komt ze terecht in de wereld van de vampiers en dat is zeer gevaarlijk. Maar Mercy blijft haar vrienden helpen en ze doet er alles aan om te zorgen dat ze veilig zijn. Een serie die je gelezen moet hebben!

In het bloed #2

1  2  3  4  5

Garagehoudster Mercy Thompson is behalve vriendelijk, scherpzinnig en nieuwsgierig ook onafhankelijk, loyaal en koppig - eigenschappen die haar al vaker in de problemen hebben gebracht. Voor haar vrienden (of dat nu weerwolven, vampieren of 'gewone' mensen zijn) gaat ze door het vuur, dus als haar vriend Stefan haar hulp inroept komt het niet in haar op om te weigeren. Zelfs niet als dat betekent dat ze oog in oog komt te staan met iets wat alleen in nachtmerries zou mogen bestaan, want ze blijkt Stefan niet zo goed te kennen als ze dacht...