Recensie: Door de zombiespiegel RECENSIE

Alice Bell kan zombies zien. Ze heeft zich aangesloten bij de groep van Cole en is nu een zombiedoder. Samen met haar oma woont ze bij meneer Holland en doet ze er alles aan om de zombies uit te roeien. Maar bij de laatste zombie-aanval werd ze gebeten en werkt het tegengif niet zoals het moet. Opeens ziet en hoort ze dingen die de andere doders niet zien. En ziet ze een andere Alice in de spiegel, een zombie Alice. Daar komt nog bij dat er nieuwe doders arriveren in de groep. Cole gedraagt zich vreemd, en maakt het dan opeens uit met haar. Hoe kan ze over Cole heen komen en zombie Alice bestrijden…

Door de zombiespiegel is deel 2 in The White Rabbit Chronicles. Het is een echte pageturner en ik had het boek dan ook razendsnel uit. Het is een Young Adult fantasyboek en dat de hoofdpersonages tieners zijn merk je wel erg goed. Al het drama, de jaloezie, onduidelijke communicatie en heftige gevoelens zijn eigen voor veel tieners maar voor de wat volwassenere lezer kan het wat moeilijker zijn om doorheen te komen. Maar aangezien het een YA is kan je dit natuurlijk verwachten. Het verhaal is erg spannend, goed geschreven en je gaat echt geven om de personages. Deze serie is dus zeker een aanrader!

Door de zombiespiegel

Gena Showalter

31 mei 2015

ISBN 9789034754677
    Uitgever Harlequin
    414 pagina's
  • Ondertitel:

The White Rabbit Chronicles #2

Harlequin

Young Adult

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Alice dacht dat ze alles al had meegemaakt, maar helaas... het kan nog erger. Na de laatste zombie-aanval gebeuren er vreemde dingen met haar. Spiegels komen tot leven, ze hoort stemmen die anderen niet schijnen te horen en ze heeft soms de afschuwelijke neiging om iemand aan te vallen. Meer dan ooit heeft ze Cole, haar vriendje, nodig, maar tot overmaat van ramp maakt hij het uit. Sterker nog, hij ontwijkt haar zoveel mogelijk, en het lijkt wel alsof hij iets voor haar verborgen houdt... Na Alice in Zombieland, het spannende eerste deel van The White Rabbit Chronicles, overtreft Gena Showalter zichzelf met het tweede deel: Door de Zombiespiegel. Haar zombiegeesten zijn van een geheel andere orde dan de 'normale' zombies, maar minstens zo gevaarlijk!