Recensie: Isa's droom RECENSIE

Isa wil ontzettend graag beroemd worden. Alysha is haar alter ego, en ziet ze als een betere versie van haarzelf. Als ze hoort dat ze mee mag doen aan een talentenjacht kan haar geluk niet op. Helaas zijn de reacties op Isa's optreden negatief. De jury vindt haar nep overkomen en gelooft niet wat ze zingt. Haar auditie komt op tv en dat maakt het voor Isa allemaal nog erger. Haar klasgenoten hebben haar auditie gekeken en lachen haar uit. In een opwelling slikt ze zes pillen van haar moeder. Ze krijgt er spijt van, maar voordat ze het weet ligt ze op de grond. Isa raakt in coma en wordt wakker in het Binnenland, een mytische wereld van haar innerlijk. Er heerst armoede, droogte en honger. Alysha, die heerst over het Binnenland, werkt aan een project waaraan alles ten onder kan gaan. Als dat gebeurt zal Isa sterven. Het enige waar Isa echt blij mee is, is dat ze haar overleden broer Seb weer kan zien in het Binnenland. Zal Isa overleven, of haar obsessieve droom Alysha?

De uitleg van het boek is best ingewikkeld, maar toch trok de beschrijving mijn aandacht. Het boek is voor kinderen vanaf 13 jaar, dus het boek moet wel goed te begrijpen zijn. Isa's droom heeft me erg verrast. Het boek begint in het echte leven, en uiteindelijk schets het boek een beeld van het Binnenland. De twee verschillende werelden nemen allebei veel emoties met zich mee, en het blijft mijn interesse wekken. Het Binnenland is een fantasiewereld, maar het komt heel echt over. Er zijn gebieden zoals Het Innerlijk Oog en Dwingeland. Ik vind het erg creatief bedacht. Ook leefde ik helemaal met Isa mee, en ik wou natuurlijk dat ze zelf won, en niet haar alter ego Alysha. Het boek weet ook goed in te gaan op de details, zoals de personages en de omgeving, en daardoor kreeg ik echt een beeld voor me.

Marco Kunst heeft ook een erg prettige schrijfstijl. Soms gebruikt hij moeilijke woorden, en deze woorden zijn voor een kind van 13 moeilijk te begrijpen. Ondanks dat denk ik dat Isa's droom zeker interessant is voor de jongere doelgroep, maar ook voor de wat oudere doelgroep. Het verhaal heeft zeker een indruk op me achtergelaten, en ik vind het knap hoe Marco het verhaal heeft bedacht. Ik wil graag nog meer boeken van Marco Kunst lezen. Het boek krijgt van mij 4 hartjes. Als er geen moeilijke woorden in het boek stonden had het boek volmondig 5 hartjes gekregen.

Isa's droom

1  2  3  4  5

Isa wil beroemd worden. Ze ziet zichzelf al de wereld veroveren als haar alter ego Alysha - in alle opzichten een verbeterde versie van zichzelf, vindt Isa. Al jaren werkt ze keihard om die droom te verwezenlijken. Maar haar dromen worden ruw verstoord als ze tijdens een talentenjacht de grond in wordt geboord. In een opwelling neemt ze een overdosis slaappillen en raakt in coma.
    Ze wordt wakker in het Binnenland, de mythische wereld van haar innerlijk. Die is er slecht aan toe: er heerst armoede, droogte en honger. Alysha, die heerst over het Binnenland, werkt aan een project waaraan alles ten onder kan gaan. Als dat gebeurt, zal Isa sterven.
    Samen met de 'nagedachtenis' van haar overleden broer Seb en haar zevenjarige zelf Ies reist ze door haar eigen psyche, op zoek naar een oplossing en naar andere bondgenoten in de strijd tegen Alysha.
    Terwijl Isa in het Buitenland in coma ligt, begint in het Binnenland de tijd te dringen. Het wordt steeds duidelijker dat er maar één kan overleven: Isa zelf, of Alysha, haar obsessieve droom...

• De beste volwassen tekenfilms

• De 12 populairste reality series van het moment.