Recensie: De Theemutsen RECENSIE

Darcy en Jade zijn bekend van YouTube. Drie keer in de week plaatsen ze een filmpje over seks en daar bereiken ze een groot publiek mee. Sinds kort hebben ze een boek uitgebracht, genaamd let's talk about seks. In het boek geven ze openhartig informatie over alles wat met je lijf en seks te maken heeft. Darcy en Jade beantwoorden de meest gestelde vragen van hun kijkers. Het boek is vooral geschreven voor de wat jongere leeftijd, maar ook voor de wat oudere leeftijd kan het interessant zijn. Het boek is niet alleen voor meisjes, maar ook voor jongens.

Let's talk about seks is een heel interessant boek. Het is geen standaard informatief boek. Darcy en Jade schrijven met humor en dat maakt het nog leuker om te lezen. Ze willen dat je je nergens voor schaamt, en deze boodschap weten ze goed over te brengen. Ze brengen de onderwerpen luchtig over waardoor niks meer een taboe is. Naast het beantwoorden van de vragen delen Darcy en Jade ook leuke weetjes, zoals de bekendste namen voor een geslachtsdeel. In het boek staan ook verschillende QR-codes die doorverwijzen naar filmpjes. Een leuke toevoeging!

Ik vind het erg goed dat De Theemutsen dit boek hebben uitgebracht. Het boek kan jongeren echt helpen op het gebied van seks. Ook voor jongeren die al veel van seks weten is het boeiend, want niet alleen de basisvragen komen aan bod. Daarnaast is het ook een feestje om naar het boek te kijken, want het is erg mooi vormgegeven. Er staan verschillende illustraties in het boek die toepasselijk zijn bij de teksten. Mijn complimenten aan De Theemutsen! Let's talk about seks krijgt van mij 5 hartjes.

De Theemutsen – Let's talk about sex

1  2  3  4  5

In Let's Talk about Sex geven Darcy Lazar (22) en Jade den Adel (22) openhartig informatie over alles wat met je lijf en met seks heeft te maken: van ongelijke borsten, schaamhaar en homoseksualiteit tot de eerste keer, sexting en nog veel meer. Kortom: een praktische gids vol tips & tricks!