Recensie: Girl Online: On Tour RECENSIE

Girl Online: On tour is het vervolg op het eerste boek van Zoe Sugg. In het eerste boek heb je kennis kunnen maken met Penny. Penny is een anonieme blogger. Ze noemt zichzelf Girl Online. Op haar blog schrijft ze over schooldrama's, jongens, haar familie en haar angstaanvallen. In haar kerstvakantie is ze in New York gaan daten met Noah Flynn, een bekende artiest. In het tweede boek gaat ze samen met Noah touren door Europa. Ze ontdekt snel dat ze zijn drukke agenda, bandleden en fans niet prettig vindt, en ze weet niet of ze heel haar leven op tour wil gaan. In het boek kom je erachter of Penny bij haar grote liefde blijft, of dat ze haar eigen weg gaat.

Girl Online 1 heb ik met veel plezier gelezen, maar Girl Online: On tour vind ik leuker. Het verhaal is wat spannender dan het eerste verhaal, en je weet ook minder wat je kunt verwachten. Ik vond het erg leuk om te lezen over de tour, omdat het iets is waar ik niet bekend mee ben. Ik leefde helemaal mee met Penny door de vervelende dingen die gebeuren, en ik had ook wel medelijden met haar. Ze raakte namelijk haar telefoon kwijt, waardoor ze een paniekaanval kreeg. In het boek kom je er pas later achter wie haar mobiel gestolen heeft, waardoor je daar over na blijft denken. Penny voelde eventjes als een vriendin die ik graag zou willen helpen. Ik had ook telkens moeite om het boek weg te leggen, omdat ik graag wilde weten wat er ging gebeuren.

In het boek komen verschillende onderwerpen aan bod, namelijk vriendschap, relaties, de kracht van het internet en meer. Hierdoor is het boek vooral interessant voor de wat jongere doelgroep. Op sommige momenten is het boek wel erg zoetsappig en voorspelbaar, maar dat vind ik niet erg. Het geeft het boek een bepaalde charme die me aanspreekt. Wat ik een extra pluspunt vind, is dat er ook verteld wordt welke plekken Penny en Noah bezoeken. Denk aan Brighton. Hierdoor kreeg ik telkens een beeld voor ogen, en wat zou ik graag naar die plekken toe willen!

Het boek had ik heel snel uitgelezen, ondanks dat het best een dik boek is. Het las als een trein door de makkelijke woorden, fijne zinnen en afwisseling met Penny's geschreven blogs. Van mij krijgt het boek zeker 4 hartjes, en ik hoop dat er een derde deel komt van Girl Online! Ik zou graag willen weten wat er nog met Penny gaat gebeuren.

Girl Online: On tour

1  2  3  4  5

Dit najaar verschijnt het tweede boek van online celebrity Zoe Sugg. AKA Zoella. Haar eerste boek Girl Online (januari 2015) is wereldwijd een groot succes. Zoe beschrijft in haar boeken het leven van een blogster die blogt over jongens, schooldrama's, vriendinnen, familie en de minder leuke momenten in haar leven. Het is niet autobiografisch, maar Zoe weet natuurlijk als geen ander waar ze het over heeft.