Recensie: I love health RECENSIE

Tips om eenvoudig gezonder te gaan leven, trainingsschema’s en gezonde recepten, je vindt ze allemaal terug in het boek I love Health.

Ook wanneer je buiten de deur gaat eten is het mogelijk om gezond te eten. Dankzij de handige tips is er geen enkel excuus meer om te zondigen en kan je te alle tijde een gezonde levensstijl aanhouden. Daisy’s persoonlijke keuzes en ervaringen helpen jou om gezonder te gaan leven en dit ook met plezier vol te houden.

Het boek “I love health” begint met de persoonlijke ervaringen van Daisy Oppelaar. Je kan als lezer eerst ontdekken hoe Daisy haar gezonde levensstijl onderhoudt, wat haar helpt deze te behouden in diverse situaties en welke tips waardevol zijn (geweest) voor haar. Dit zorgt er voor dat je als lezer ook zin hebt om het zelf uit te proberen. Ze geeft een realistisch beeld met ups en downs en geeft duidelijk aan dat het niet altijd even gemakkelijk is om gezond te leven. Voor mij werkte dit erg motiverend, je weet wat je kan verwachten en wordt aangezet om door te gaan ook als het even tegen zit.

Vaak tonen dergelijke boeken enkel de mooie kant en als het dan eens misloopt heb ik als lezer vaak het gevoel dat dit aan mij ligt omdat alles zo mooi en eenvoudig wordt voorgesteld. Het lijkt dan onrealistisch dat je eens een moeilijk moment hebt omdat de gezonde levensstijl zo geweldig is, terwijl het eigenlijk best hard werken is. I love Health was voor mij dan ook een verademing op dat vlak.

Verder bevat het boek nog handige tips i.v.m. inkopen doen, gezond afvallen en enkele weekmenu’s die zijn samengesteld voor “de gemiddelde Nederlandse vrouw die op haar lijn wil letten” m.a.w. voor ieder wat wils en je hoeft niet na te denken over wat je die dag weer moet gaan eten. Als je het principe door hebt lijken ze ook een heel handig hulpmiddel te zijn om zelf een gevarieerd weekmenu te kunnen uitbouwen.

Ook de trainingsschema’s en sporttips zijn erg welkom. Vaak vergeten mensen dat bij een gezonde levensstijl ook sporten hoort. Het is dan ook erg belangrijk dat er in dit boek een groot stuk aan tips en verschillende sportmogelijkheden gewijd is. Je kan als beginner snel aan de slag op een juiste manier.

Het laatste deel van het boek is volledig gericht op recepten en gezond eten. De recepten zijn telkens berekend op één of enkele personen. Je kan dan zelf kiezen voor hoeveel personen je het gerecht wil klaarmaken en niet iedereen van jouw gezin moet hetzelfde eten als jij eet. Er zijn diverse recepten voor elk moment van de dag waarbij ook snacks en toetjes niet vergeten worden. Kortom voor iedereen zit er wel iets lekkers tussen en anders is het ook een leuke uitdaging om nieuwe dingen te proberen!

I love health krijgt van mij 5 hartjes, het is een mooi vormgegeven boek dat je ook nog eens enorm motiveert om een gezonde levensstijl aan te nemen. Daisy Oppelaar toont in dit boek een heel realistisch beeld over hoe het is om gezonder te gaan leven met de ups en downs die daar bij horen. Dit boek was voor mij een openbaring en mijn nummer 1 health boek!

I love health

Daisy Oppelaar

20 oktober 2015

ISBN 9789021560137
    Uitgever Kosmos
    208 pagina's
  • Ondertitel:

it's all about food, sport, health and more!

Kosmos

Non-fictie

1  2  3  4  5

Handige top tien lijstjes (zoals de top 10 voor een strakke buik en de 10 voordelen van hardlopen), heldere inzichten en lekkere recepten helpen je verder. I love health leest als een glossy salontafelboek, en helpt iedereen die aan zijn gezondheid wil gaan werken. It's all about food, sport, health and more!

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane