Recensie: Crescendo RECENSIE

In Crescendo, het tweede deel in de Hush Hush-serie, probeert Nora de waarheid achter de ware identiteit van Patch te verwerken. Ze heeft besloten dat het voor hen beiden niet goed is als ze nog langer bij elkaar blijven, en besluit het uit te maken. Plotseling ziet ze hem vaak met haar rivaal, Marcie. Tegelijkertijd komt Scott terug, een jongen die Nora kent van haar kindertijd. Dan komt er een brief, van een onbekende, waarop staat dat de Zwarte Hand haar vader heeft vermoord. Ze is vastbesloten om erachter te komen wie de Zwarte Hand is.

Het tweede deel vond ik leuker dan het eerste deel van deze serie, en dat gebeurt me niet vaak! Er lopen weer verschillende verhaallijnen door elkaar heen. Zo heb je Nora die over Patch heen komt, Patch die vaak is te zien met Marcie, Nora die weer in contact komt met Scott, de brief over de Zwarte Hand… Dit alles maakte het verhaal tot een geheel en het zorgde ervoor dat je je geen seconde hoefde te vervelen tijdens het lezen.

Daarbij vond ik dat er veel meer spanning en actie in dit boek zat dan in het eerste deel. In het eerste deel moest je namelijk tot het einde van het boek wachten op een flinke dosis spanning, terwijl je gedurende het lezen van Crescendo een groot deel van het boek op het puntje van het je stoel zit. Er komen namelijk wat nieuwe, en oude, personages meer in the picture. Deze ken je nog helemaal niet goed, dus weet je niet of je ze wel of niet kunt vertrouwen. Dat was het hele punt bij dit boek. Dat je geen idee hebt wie er wel of niet te vertrouwen is, en wie er wel of de waarheid spreekt.

Het lijkt wel of Nora in dit boek een hele andere meid is geworden. In Hush Hush  maakte ze nog altijd braaf haar huiswerk, ze kwam op tijd thuis en ze deed geen stiekeme dingen. In Crescendo lijkt ze helemaal omgeslagen te zijn. Ze maakt stiekeme afspraakjes, spioneert anderen en doorzoekt huizen. Natuurlijk vind ik dit super tof, maar ik vroeg me wel af waar dit opeens vandaan komt. Is ze echt zo badass geworden, enkel en alleen omdat ze Patch heeft leren kennen? Ik weet het niet.

Wat ik aan de ene kant zo fijn vind en aan de andere kant wat minder, is dat het verhaal zo echt blijft. Het gaat nog steeds over een middelbare scholier (die tijdens Crescendo toevallig vakantie heeft), donuts eet met haar vriendin en gewone dagelijkse dingen meemaakt. Je komt niet terecht in een hele andere wereld, een andere wereld komt terecht in die van ons. Dat vond ik zo fijn en goed gedaan van Becca Fitzpatrick! Hetgeen wat ik een beetje jammer vind, is dat Nora zelf niet vaak in contact komt te staan met de (aarts)engelen. Alles wat ze over engelen weet of wilt weten, krijgt ze te weten via Patch. Verder krijg je weinig van de wereld van engelen mee.

Crescendo is het superspannende tweede deel in de Hush Hush­-serie. Ik vond dit boek nog leuker dan het eerst deel en ik kan daarom ook echt niet wachten totdat de andere twee delen uitkomen!

Crescendo #2

1  2  3  4  5