Recensie: Parfumwijzer RECENSIE

Parfum heb je in alle vormen, maten en soorten. ‘Parfumwijzer’ is een soort gids die je helpt bij het zoeken van een parfum, maar je ook helpt te bepalen wat voor geur bij jou past. Naast een hoop praktische tips vind je ook informatie over alles rondom parfum. Een leerzaam boek voor mensen die nog niet zoveel verstand hebben van parfum, maar er wel meer over willen weten.

Als je een boek zou mogen beoordelen op de cover verdient ‘Parfumwijzer’ van Sofie Albrecht vijf hartjes. De kaft is wit met een illustratie van een parfumflesje en ‘verfspetters’ op de achtergrond. Super arty! De zijkanten van de bladzijdes van het boek zijn rood, waardoor het gebruikt kan worden als een prachtig tafelboek. Een must voor iedere cosmeticafan. Gelukkig is ook de inhoud net zo leuk en fijn als de buitenkant. Het hoofdstuk is verdeeld in vijf verschillende hoofdstukken. Hoofdstuk één: De neus, hier vind je vooral informatie over hoe je neus werkt. Hoofdstuk twee: Het parfum, uitleg over parfum en een stukje geschiedenis. Hoofdstuk drie: De consument, hoe kies, koop en beoordeel je een parfum. Dit was persoonlijk mijn favoriete hoofdstuk, als je het lastig vindt om een goede parfum uit te kiezen ga je veel hebben aan ‘Parfumwijzer’. Naast dat je geholpen wordt om een parfum uit te kiezen, vermelden ze ook nog welke parfums goed bij jou kunnen passen. Bijvoorbeeld een geur van Sissy Boy of Chanel. Handig! Hoofdstuk vier: De toekomst, hier vind je een interessant stuk over de wetgeving en bijvoorbeeld het luxe imago. Hoofdstuk vijf: De lijstjes, hier vind je leuke lijstjes met 10 x 10 parfums en de beste adressen. Interessant en leerzaam als je nog niet echt op de hoogte bent van parfums. De schrijfstijl is vlot en makkelijk te volgen. Er worden geen moeilijke woorden gebruikt en anders wordt het desbetreffende woord uitgelegd. Dit maakt het misschien ook interessant voor jongere meiden.

Ik beoordeel ‘Parfumwijzer’ met vier hartjes. De kaft is echt een pareltje, de informatie in het boek is leerzaam en interessant, maar misschien niet vernieuwend genoeg voor mensen die al veel verstand hebben van parfum.

Parfumwijzer

1  2  3  4  5

Op zoek naar een nieuw parfum en je weet niet waar te beginnen? Dan is dit boek je gids in de jungle. De Parfumwijzer helpt je om te bepalen wat je graag ruikt en om nieuwe ontdekkingen te doen. Je leert dat er meer over een parfum te zeggen is dan dat het lekker ruikt. Naast praktische tips ontdek je ook wat je reukzin allemaal kan en krijg je een blik achter de schermen van de boeiende parfumindustrie. Een must read voor beginners en liefhebbers.