Recensie: Wild: verlangen RECENSIE

‘Verlangen’ is het tweede deel van de Wild serie van Christina Lauren. Het verhaal gaat over Harlow en Finn die in het eerste deel met elkaar getrouwd zijn. Na een wilde nacht in Las Vegas besloten Harlow en twee andere vriendinnen met drie onbekende mannen te trouwen. Harlow trouwt met Finn, een dominante man die visser is van beroep. Na een scheiding, twaalf uur na hun bruiloft, hebben Harlow en Finn elkaar niet meer gesproken. Ondanks de goede seks is Harlow ontzettend kwaad op Finn en wil ze geen contact meer met hem. Als Finn ineens opdaagt in het stadje van Harlow is ze not amused, maar ook een beetje nieuwsgierig. Kan Harlow de verleiding weerstaan?

Christina Lauren is het pseudoniem van twee beste vriendinnen die samen erotische boeken schrijven. Naast dat het misschien een ongemakkelijk idee is om met je beste vriendin een erotisch boek te beginnen, kan het ook dat je twee verschillende schrijfstijlen ontdekt in een tekst. Dat was bij Verlangen gelukkig niet het geval. Deel één heb ik zelf niet gelezen, maar je kunt de reeks los van elkaar lezen. Altijd fijn! Wat een groot pluspunt is aan het boek, is dat het niet het standaard opzetje is van ieder romantisch verhaal. Finn is best dominant, maar hij is niet super rijk en ook niet verknipt door een heftig verleden. Harlow is een knap en slim meisje van 22 jaar dat aardig wat bedpartners heeft verslonden. Dat vind ik goed, want zo kun je jezelf veel beter identificeren met de personages.

Het eerste hoofdstuk begint met humor. Helaas zijn die grapjes verder niet meer te ontdekken in het boek. In het begin leest Verlangen vlot weg en zijn er best wel wat spannende momenten. Voor zover een roman spannend kan zijn dan. Op de helft van het boek wordt het allemaal een beetje saai, hetzelfde en super voorspelbaar. Zo jammer, misschien dat het beter was geweest als het boek een paar bladzijdes minder had gehad. Wat dan ook echt teleurstellend was; het einde is slecht uitgewerkt. Heel onlogisch en misschien zelfs een beetje afgeraffeld. Zonde, had dan die overbodige bladzijdes gepakt om spanning op te bouwen.

Ik geef Verlangen drie hartjes, omdat het vermakelijk was en origineler dan andere erotische romans. Het begin zat goed in elkaar, maar de andere helft van het boek werd voorspelbaar en saai. Ik ben stiekem wel nieuwsgierig naar deel één.

Wild - verlangen

1  2  3  4  5

Een laatste weekend zonder verplichtingen, voordat het werkende leven begint, dat is de afspraak. Dansen tot in de vroege uurtjes, cocktails drinken in Las Vegas en vooral: proosten op hun vriendschap en het leven. Een wilde nacht met drie sexy mannen pakt voor de vriendinnen, Mia, Harlow en Lola minder ongedwongen uit dan gepland. Terwijl de alcohol rijkelijk vloeit, sluiten zij een pact: ze geven alle drie het jawoord aan de drie onbekenden. In het tweede deel uit de reeks volgen we Harlow. Ondanks haar wilde nachten met Finn mag ze hem totaal niet... wat verklaart waarom hun huwelijk maar 12 uur duurde. Hij probeert haar in alle opzichten te domineren. Is Harlow even stug als Finn? Of is ze precies wat hij nodig heeft?