Recensie: Het meisje en de miljonair RECENSIE

Het meisje en de miljonair is geschreven door Jessica Clare. Het is het tweede deel van miljonairsserie. Alle boeken uit de miljonairsserie zijn los van elkaar te lezen. Een pluspuntje! Het verhaal gaat over multimiljonair Hunter Buchanans en ghostwriter Gretchen Patty. Vanaf het moment dat Hunter, Gretchen voor het eerst ziet is hij op slag verliefd. Hunter kampt met trauma’s uit zijn verleden en schaamt zich voor zijn verminkte gezicht en lichaam. Daarom woont hij afgelegen in een enorme villa. Om Gretchen tot zich te winnen bedenkt Hunter een project waarbij Gretchen bij hem in huis moet komen werken. Gretchen wordt verliefd, maar kan geen hoogte krijgen van deze mysterieuze man.

Als je van erotische romans houdt dan ken je de eindeloze zoektocht naar een goed boek. Gelukkig kan ik je vertellen dat je mag stoppen met zoeken; ‘Het meisje en de miljonair’ is de beste roman ooit. Pas wel op, je gaat jezelf verliezen in dit boek en heel erg meeleven. Zorg dat je dus echt even uurtje uittrekt om te beginnen met lezen. Gretchen en Hunter zijn hoofdrolspelers die heel gedetailleerd zijn uitgewerkt. Dit zorgt ervoor dat je jezelf goed kan inleven in de karakters. Gretchen is heel vrolijk, open, altijd blut en super klunzig. Hunter is verlegen, kil, ontzettend mysterieus en een tikkeltje verknipt. Hierdoor wil je hem graag beter leren kennen. Je wilt weten wat er mis is met die man, wat er in zijn hoofd omgaat en wat hem is overkomen. Beetje bij beetje leer je Hunter steeds beter kennen en stelt hij zich meer open. Dit maakt het interessant om verder te lezen. Zelfs zo interessant dat ik de nieuwe Pretty Little Liars aflevering oversloeg en de hele dag verlangde naar mijn boek. Om vervolgens verdrietig te zijn dat het boek uit was binnen twee dagen. Het boek is super gedetailleerd omschreven en daardoor voelde ik soms kippenvel over mijn hele lijf. In dit boek draait het niet om de seks, zoals in de meeste erotische romans, maar echt om de liefde tussen twee mensen. Ik vond het ook heel mooi om te lezen hoe het geld dat Hunter bezat hem soms tot waanzin kon drijven.

Als je de achterflap van het boek leest verwacht je misschien dat het boek een tikkeltje cliché is. Gelukkig bleek ‘Het meisje en de miljonair’ alles behalve cliché te zijn. Het verhaal heeft een mysterieuze twist waardoor je moet blijven doorlezen. ‘Het meisje en de miljonair’ krijgt vijf welverdiende hartjes. Origineel, uniek en een echte aanrader. Ik ben heel erg benieuwd naar de andere boeken van Jessica Clare.

Het meisje en de miljonair

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Vastgoedmagnaat Hunter Buchanans duistere verleden heeft hem getekend. Al leeft hij als een koning op het royale landgoed van zijn familie, zijn dagen brengt hij door in eenzaamheid. Op het gebied van de liefde heeft Hunter het al bijna opgegeven - tot hij een bijzondere, roodharige schoonheid ontmoet en een ingewikkeld plan smeedt om haar te strikken. Gretchen Petty zit te springen om geld en een nieuwe koers voor haar leven. Dus wanneer ze een baan krijgt aangeboden in een landhuis in upstate New York, grijpt ze die kans met beide handen aan. De eigenaardigheden van haar nieuwe baan kan ze aanvankelijk nog wel negeren, maar de aantrekkingskracht van haar nieuwe baas is onontkoombaar.