Recensie: Het huis met de schuine vloeren, pratende ratten en raadsels op de muren RECENSIE

Josh en Aaron verhuizen met hun ouders naar een wel heel vreemd huis. Zijn vader ziet er als medewerker van een museum een waar kunstwerk in, maar voor de rest zijn de meningen daar toch echt wel over verdeeld. Het huis heeft scheve vloeren, en de muren zijn volgeklad met allemaal teksten. Als er dan ook nog eens pratende ratten op zolder blijken te zitten, wordt het steeds vreemder. Er blijken allerlei mysteries in het huis verborgen te zitten, en Josh is vastbesloten om deze op te lossen. Want hoe zit dat met het groeipoeder, en wie is nou die meneer Hinkel en wat is zijn verhaal? Zullen ze deze vreemde raadsels kunnen oplossen?

Het huis met de schuine vloeren, pratende ratten en raadsels op de muren is een jeugdboek voor kinderen in de leeftijd van 10-12 jaar. Met zijn eenvoudige schrijfstijl en een inhoud die duidelijk tot de verbeelding spreekt, weet de auteur Tom Llewellyn hier goed op aan te sluiten. Het verhaal wordt goed opgebouwd en loopt steeds meer toe naar een climax. Het ene raadsel leidt namelijk weer tot het volgende, en beetje bij beetje wordt de puzzel opgelost. Al deze mysteries en raadsels rondom het huis en zijn geheimen zorgen voor deze doelgroep dus zeker voor de nodige spanning en sensatie, en het verhaal wordt nooit saai omdat er dus steeds weer wat nieuws te ontdekken valt.

Minpuntje is dat er wat losse eindjes aan het verhaal zitten, en er hierdoor niet alles duidelijk wordt. Maar aan de andere kant leent het verhaal zich op deze manier wel voor een eventueel vervolg, want er zijn vast nog vele mysteries te ontdekken in Huis Hinkel: Het huis met de schuine vloeren, pratende ratten en raadsels op de muren.

Het huis met de schuine vloeren, pratende ratten en raadsels op de muren

1  2  3  4  5

Superspannend, Roald Dahl-achtig verhaal voor 10+

De broers Josh en Aaron Peshik ontdekken al snel dat hun nieuwe huis met schuine vloeren bol staat van de geheimen. Wanneer ze het dagboek vinden van F.T. Tilton, de briljante maar krankzinnig geworden uitvinder die het huis heeft gebouwd, leren ze een donker geheim kennen dat vreselijke rampspoed kan betekenen voor hun hele familie. Kunnen de broers de raadsels van het huis oplossen en een ramp voorkomen voordat het te laat is?

• Lees een gratis boek naar keuze bij Everybook

• Enola Holmes 2 aangekondigd met Millie Bobby Brown en Henry Cavill

• Sex & Vanity - Kevin Kwan