Recensie: Het Paleo Kookboek RECENSIE

Eten zoals onze voorouders, maar dan op een hippe manier! Het Paleo Kookboek bestaat uit 110 recepten waarvoor uitsluitend natuurlijke producten zijn gebruikt. Of dit kookboek hierdoor saai en moeilijk is? Absoluut niet. De gerechten zijn verzameld uit keukens van over de hele wereld. Ze laten je zien dat je divers, lekker en gezond kan eten op een natuurlijke manier. Het kookboek bevat recepten voor de hele dag: van het ontbijt (hazelnootpannenkoeken met bloedsinaasappelsiroop) tot het dessert (chocolademousse met chili, uiteraard zonder suiker!)

De van oorsprong Oekraïense schrijfster Irena Macri opent Het Paleo Kookboek met haar eigen verhaal, haar reis zoals ze het noemt. Op een vrolijke en aanstekelijke manier vertelt ze de lezer over haar bijzondere leven. Zo heeft ze het bijvoorbeeld over haar Oekraïense roots, over haar emigratie naar Australië en over haar favoriete ingrediënten (chilipeper, augurken en alles met truffel). Na deze voorstelronde leert ze je de basis van het paleo-eten. Je hoeft dus geen ‘paleo-expert’ te zijn om dit kookboek aan te schaffen. Zelfs iemand die altijd met kant en klare producten kookt, kan makkelijk met dit kookboek aan de slag.

Het boek is duidelijk geschreven en de gerechten op de foto’s zien er heerlijk uit. En weet je wat het fijne is? Als je de recepten goed volgt, ziet jouw eigen gerecht er ook precies zo uit als op het plaatje! Ondanks dat er alleen natuurlijke ingrediënten worden gebruikt, zijn ze niet lastig te verkrijgen. Je kunt ze bij vrijwel iedere supermarkt of groenteboer kopen, soms wel onder een andere naam. Even googelen dus.

Recepten:

Zelf heb ik de coleslaw met gerookte kip en de zoete aardappelfrietjes uit Het Paleo Kookboek gemaakt. De coleslaw is een heerlijke frisse salade met lekkere ingrediënten. In plaats van gerookte kip kun je ook plakken ham of gekookte kip gebruiken. Ik ben persoonlijk niet zo’n fan van dille, dus dat heb ik vervangen door bieslook.

Als voorgerecht heb ik ook nog de lekkerste citroengras- pompoensoep ooit gemaakt! O ja en ik ben geen sterrenkok, dus dat bewijst dat de recepten heel goed te volgen zijn. Het liefst had ik dit boek van Irena Macri 5 hartjes gegeven, maar ik miste iets teveel complete maaltijden.

Het paleo-kookboek

1  2  3  4  5

Geen beschrijving beschikbaar.