Recensie: Grafstilte RECENSIE

Na het lezen van De Crypte van Amanda Stevens, wist ik dat ik fan was van haar boeken. Zij weet met enkele zinnen zoveel angst op te wekken, dat het voor mij bijna niet mogelijk was om dit boek ’s nachts te lezen. Toen ik hoorde dat het tweede deel in The Graveyard Queen serie uitkwam, was ik vast besloten om ook dit boek te gaan lezen.

In Grafstilte lezen we verder hoe het Amelia Gray gaat, nadat zij achtervolgt werd door een moordenaar in het eerste deel. In de hoop afstand te kunnen nemen van haar liefde Devlin, neemt ze een nieuw baantje aan in het kleine dorpje Asher Falls. Al vanaf het moment dat zij op de pont staat, voelt zij een bepaalde kracht die haar naar het dorpje lokt. Aangetrokken door deze kracht, negeert ze vervolgens alle waarschuwingen om weer terug naar huis te gaan. Iets is ontwaakt in Asher Falls en dat heeft alles te maken met de komst van Amelia Gray.

Hoewel de boeken een trilogie zijn, voelde het eerste deel voor mij echt aan als een opwarmertje. In Grafstilte wordt een handjevol keren teruggeblikt naar de gebeurtenissen, maar er wordt niet diep op ingegaan. Hierdoor is het ook goed mogelijk om de twee boeken los van elkaar te lezen.

Aangezien het vanaf het begin tot bijna het einde ontzettend spannend was, had ik een enorm groot einde verwacht, maar dat bleef uit. Het einde voelde voor dit boek goed, maar gaat overduidelijk verder in het volgende deel. Ik had nog steeds veel vragen over Het Kwaad en wat zich precies schuilhoudt in het bos. Ondanks dat heb ik enorm veel genoten van de spanning (en zelfs een klein beetje romantiek) dat in het boek zat. Of het slim was om het boek in de avonden te lezen? Misschien niet, maar hierdoor had ik genoeg uren om heel het boek uit te lezen. Na een paar hoofdstukken zat ik midden in het verhaal en wilde het boek niet meer loslaten tot ik het uit had. Eenmaal de laatste bladzijde gelezen zat ik in een enorm dipje. Hoe kon ik in een ander boek beginnen na het lezen van dit spannende boek?

The Graveyard Queen trilogie is geweldig spannend, zeker een aanrader om te lezen tijdens deze donkere wintermaanden. Kippenvel gegarandeerd!