Recensie: Het wilde woud RECENSIE

Onder het motto ‘Met Disney zit je altijd goed’ koos ik deze keer voor ‘Het wilde woud’ uit de serie ‘The Never Girls’. Deze verhalen zijn geschreven door Kiki Thorpe en geïllustreerd door Jana Christy.  Samen handelen ze over de avonturen van vier meisjes in het magische Nooitgedachtenland, bekend van Peter Pan.

In ‘Het wilde woud’ ligt de hoofdrol bij Lainey Winters, een meisje met een groot hart voor dieren. Zij hoopt haar slechte dag te kunnen vergeten door een tripje naar Nooitgedachtenland te maken. Wanneer ze daar echter bijna op het elfje Prilla gaat staan, wordt alles alleen maar slechter. Overstuur vlucht Lainey het bos in waar ze enkele zeer speciale jongens ontmoet. Betekenen ze nog meer slecht nieuws of zal dit een leuke ontdekking blijken?

Wat als eerste opvalt aan deze serie van boekjes is het kwalitatief aanvoelen ervan. Degelijk papier, een mooie, kleurrijke kaft met een ietwat verheven print en een speels lettertype. Het wakkert op voorhand je enthousiasme aan.

Zoals te verwachten valt van een Disney-uitgave is ‘Het wilde woud’ een fijn verhaaltje waarin voor het eerst de wilde jongens aan bod komen. Ook wordt Peter Pan erin genoemd. Dit alles in een sprookjesachtige schrijfstijl waarbij enerzijds veel aandacht uitgaat naar sfeerschepping, maar anderzijds ook vooral naar de gedachtegang van het hoofdpersonage Lainey. Uiteraard bevat deze fabelachtige vertelling ook een klein levenslesje dat perfect begrijpelijk is uitgewerkt. Het geheel voelt aangenaam, herkenbaar en vooral fantasierijk aan zonder daarbij over te komen als een uitmelkpoging van het concept.

Juist door deze mooie uitwerking vond ik het gebrek aan kleurrijke illustraties in het boekje zelf erg jammer. Dit is echter een zeer verwaarloosbaar minpuntje.

Het wilde woud’ is een fijn boekje waarin de avonturen van de Never Girls verder gaan. Een absolute aanrader voor iedereen die wel degelijk gelooft in elfjes! Vijf hartjes voor dit boekje.

The Never Girls #6

1  2  3  4  5

Deel 6 in sprookjesachtige Disney-serie voor meiden van 6 jaar én ouder!

In Het wilde woud begint Lainey"s dag slecht. Ze is haar bril kwijt en dan heeft ze ook nog eens zwemles na school. Pas daarna kan ze eindelijk Haar vriendinnen mopperen behoorlijk op Lainey dat ze zo laat is. En naar het huis van Mia en Gabby om samen naar Nooitgedachtland te gaan. dan gaat ze tot overmaat van ramp ook nog bijna op het elfje Prilla staan. Lainey besluit in haar eentje het bos in te gaan, er gaat toch niets goed vandaag. Tot haar verbazing komt ze daar een groep wel heel speciale kinderen tegen…