Recensie: Bruiloft met vleugels RECENSIE

Onder het motto ‘Met Disney zit je altijd goed’ koos ik deze keer voor ‘Bruiloft met vleugels’ uit de serie ‘The Never Girls’. Deze verhalen zijn geschreven door Kiki Thorpe en geïllustreerd door Jana Christy.  Samen handelen ze over de avonturen van vier meisjes in het magische Nooitgedachtenland, bekend van Peter Pan.

In ‘Bruiloft met vleugels’ mag Gabby Vasquez een bruidsmeisje zijn. Dit vindt ze zo spannend dat ze het al haar elfenvriendinnetjes meteen gaat vertellen. Bess, het schilderselfje is zo betoverd door Gabby’s verhalen dat ze stiekem elfenland uit sluipt om de bruiloft zelf te kunnen zien. Verstopt in Gabby’s bloemenmandje kan er niets misgaan, toch? Tot Bess die grote chocoladefontein in het oog krijgt. En Gabby de bruidssluier wel heel erg mooi vindt. Opeens lijkt alles mis te gaan en is het nog maar de vraag of er wel een bruiloft komt. Slagen Gabby en haar vriendinnetjes erin alles op tijd weer in orde te krijgen?

Wat als eerste opvalt aan deze serie van boekjes is het kwalitatief aanvoelen ervan. Degelijk papier, een mooie, kleurrijke kaft met een ietwat verheven print en een speels lettertype. Het wakkert op voorhand je enthousiasme aan.

Zoals te verwachten valt van een Disney-uitgave, is ‘Bruiloft met vleugels’ een fantasierijk verhaaltje geplaatst in een herkenbare situatie. De sprookjesachtige schrijfstijl brengt de personages werkelijk tot leven waardoor je even benieuwd bent naar het vervolg als naar de meisjes zelf. Het kleine levenslesje op het einde van het verhaal is een fijn extraatje dat past binnen de stijl van Disney. Het geheel voelt aangenaam, herkenbaar en vooral fantasierijk aan zonder daarbij over te komen als een uitmelkpoging van het concept.

Juist door deze mooie uitwerking vond ik het gebrek aan kleurrijke illustraties in het boekje zelf erg jammer. Dit is echter een zeer verwaarloosbaar minpuntje.

Bruiloft met vleugels’ is een fijn boekje waarin de avonturen van de Never Girls verder gaan. Een absolute aanrader voor iedereen die wel degelijk gelooft in elfjes! Vijf hartjes voor dit boekje.

The Never Girls 5 - Een bruiloft met vleugels

1  2  3  4  5

Deel 5 in sprookjesachtige Disney-serie voor meiden van 6 jaar én ouder!

In Bruiloft met vleugels mag Gabby bruidsmeisje zijn op de bruiloft van hun oppas Julia. Het nieuwsgierige elfje Bess wil graag mee naar de bruiloft en verschuilt zich in Gabby"s bloemenmandje. Vlak voordat de ceremonie begint, gaat Bess even een rondje vliegen en dan zien die grote taart en de chocoladefontein er wel erg verleidelijk uit… Als Gabby intussen de mooie bruidssluier ziet hangen, kan ze niet anders dan hem even aanpassen. Maar is dat nou wel zo slim?