Recensie: Finale RECENSIE

Eindelijk is het moment van het vierde en laatste deel van de populaire Hush, Hush-serie aangebroken! Door het lot is Nora Grey zelf Nephilim geworden en ze is gedoemd om de leider te zijn van het leger van de Nephilim. Echter zullen zij oorlog voeren met het ras van haar grote liefde Patch: de gevallen engelen. Zullen zij samen deze oorlog kunnen tegenhouden?

Deze serie is er zo eentje waar je het niet super warm van krijgt, maar je wilt toch weten hoe het af gaat lopen. Ik moet toegeven dat ik op zekere hoogte van de vorige delen genoten heb, maar het was niet de beste serie die ik ooit gelezen heb. En laat ik, met betrekking tot deel vier, gelijk met de deur in huis vallen: wat was ik teleurgesteld! Ik vond Nora nog irritanter, en Becca Fitzpatrick schreef nogal kinderachtig.

In Finale lijkt het wel weer alsof Nora naar niemand luistert, behalve naar zichzelf. Ik vind het knap dat ze haar eigen keuzes weet te maken, en daar ben ik ook blij mee. Maar wanneer blijkt dat ze een foute keuze heeft gemaakt, klopt ze bijna altijd aan bij Patch en moet hij ‘het vuile werk opknappen’. Ik moet trouwens wel zeggen dat ik dit deel erg genoten heb van Patch! Ook al vertrouwde ik hem totaal niet, hij heeft bewezen dat hij het beste met Nora voor heeft.

De schrijfstijl van Becca Fitzpatrick was nogal kinderachtig. Dit had wel als voordeel dat je door het verhaal heen vliegt, en voor je het weet heb je het 400 pagina’s tellende boek uit. Maar wil je eigenlijk wel door het verhaal heen vliegen? Wanneer je – eindelijk – het slotdeel van een serie in je handen hebt, moet je toch van elke bladzijde kunnen genieten? En niet het gevoel krijgen dat je er maar doorheen vliegt, zodat je het lekker snel uit hebt gelezen? Door de gemakkelijke manier van schrijven kreeg ik niet altijd het gevoel dat ik bij elk detail stil stond, terwijl ik dat persoonlijk wel fijn vind. Het verhaal zelf vond ik zeker leuk bedacht, maar niet goed uitgewerkt. Dit is te wijten aan de schrijfstijl en aan de keuzes die Nora maakt.

Finale vond ik dus geen bijzonder slotdeel van een serie. De vorige delen vond ik leuker, en in dit deel ergerde ik me aan Nora. De Hush, Hush-serie vond ik wel leuk, maar het is geen serie die me heel erg lang bij zal blijven.

Finale #4

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)