Recensie: Verliefd op alle 3 RECENSIE

Merel is enorm fan van de band No Time Left. Dit zijn drie broers, waarvan de drummer Zac toch wel stiekem haar allergrootste favoriet is. Haar hele kamer hangt vol met posters en ze praat zelfs tegen ze, vertelt hen hoe haar dag was, etc.

Als ze met haar ouders met de trein op vakantie moet naar een klein Engels dorpje, gebeurt er het ondenkbare. Ze komt gescheiden van haar ouders in een verkeerde trein terecht en vindt een portemonnee met daarin een heus backstagepasje voor het concert van No Time Left in Londen. En laat dat nou net de eindbestemming blijken te zijn van de trein waarin ze beland zijn! Maar het backstagepasje is niet van haar, en haar broer wil zorgen dat de portemonnee terug komt bij de eigenaar. Merel wil daarentegen koste wat het kost tijd rekken tot aan het concert, want ze moet en ze zal daarbij zijn! Zal haar plan slagen? Zal ze eindelijk haar grote idolen in het echt gaan zien?

Verliefd op alle 3 is een boek geschreven door Maren Stoffels voor meisjes in de leeftijd van 10-12 jaar. Het boek is helemaal op deze doelgroep toegeschreven en ik denk dan ook dat veel meiden zich helemaal in Merel zullen herkennen. Naast dat ze met Merel kunnen meezwijmelen met haar favoriete bandlid en haar misschien wel stiekeme crush op de drummer Zac, is het verhaal ook nog eens een spannend avontuur door Londen, waar ze zonder ouders terecht zijn gekomen en waar hun zoektocht zich afspeelt naar de eigenares van de portemonnee. Daarnaast spelen er ook nog kleinere thema’s een rol, zoals pesten en natuurlijk de klassieke ruzies tussen broer en zus. Kortom, een verhaal wat helemaal past bij deze doelgroep van beginnende tieners!

Maren Stoffels schrijft met Verliefd op alle 3 dus een heel herkenbaar verhaal, mogelijk omdat zij zich goed kan verplaatsen in Merel doordat ze zelf ook al vanaf haar negende fan is van een boyband en hiervoor in haar eentje naar Londen afreisde! Het verhaal leest lekker vlot weg en wat ook een leuk extraatje is, is dat het zelfs een eigen soundtrack heeft welke als single achterin het boek zit! Want zoals er in het boek staat: ‘Waarom zijn er altijd soundtracks bij films en nooit bij een boek?' Daar heeft ze dus meteen verandering in gebracht en op deze manier maakt ze het boek helemaal van deze tijd.

Verliefd op alle 3

1  2  3  4  5

Wie praat er nou tegen een poster? Merel doet het. Want ze lééft met de drie bandleden van No Time Left. Elke avond vertelt ze hoe haar dag was en hoe graag ze hen eens zou ontmoeten in het echt...

Merel stapt met haar broer per ongeluk in de verkeerde trein. Ze komen niet in het Engelse vakantiedorpje maar in Londen. Merels hart slaat op hol als ze een backstagepas vindt voor een concert van No Time Left. Ook al is de pas niet van haar, ze moet en zal haar idolen ontmoeten!