Recensie: Een hart vol hommel(e)s RECENSIE

Lena’s wereld lijkt in te storten wanneer haar verloofde haar een week voor de bruiloft verlaat met een ander. Wanneer het lijkt alsof het niet erger kan, raakt ze ook nog eens haar baan kwijt. Ze trekt in bij haar beste vriendin en ze besluit haar leven weer op de rails te zetten. Ze gaat op zoek naar de perfecte man en de perfecte baan en ze laat de oude, saaie Lena achter zich. Maar of dat nou zo vlekkeloos verloopt…

Allereerst wil ik even zeggen dat ik verliefd ben op de omslag van het boek. Het is erg leuk vormgegeven en de lettertypen in combinatie met het oranje patroon geven het boek een vrolijke uitstraling. Daarbij is de hommel op de voorkant deels van een zacht stofje gemaakt. Tijdens het lezen van het boek betrapte ik mezelf er af en toe op dat ik het hommeltje zat te aaien. Hij is ook zo schattig!

Een hart vol hommel(e)s is echt een feelgood-boek! Het neemt je mee in leventje van de nogal onhandige Lena. Het is een lekker luchtig boek dat je vanaf de eerste bladzijde pakt, waar Lena haar bruiloft met haar ex-verloofde Simon nog aan het voorbereiden is. Vooral de vlotte schrijfstijl viel me direct op. Petra Hülsmann weet de verschillende dialogen op een humoristische manier te verwoorden, waardoor je niet anders kan dan lachen. De vlotte en humoristische schrijfstijl is samen met de onhandige Lena een hele goede combinatie!

Ik moet zeggen dat ik van Lena ben gaan houden. Ook nadat haar verloofde haar verliet en ze haar baan kwijt raakte, bleef ze optimistisch. Ik vond het zo fijn om te lezen dat ze ondanks de nare gebeurtenissen gewoon door bleef gaan! Dat wil zeggen dat je als lezer niet over een depressieve Lena las. Ze ging er vol voor om wat van haar leven te maken, al wist ze nog niet precies hoe ze dat ging doen. Als ik Lena in het begin van het boek had kunnen vertellen hoe haar leven eruit zal komen te zien als dat in het einde van het boek, zou ze me keihard hebben uitgelachen! Het verhaal is zeker wel voorspelbaar, maar dat maakte me als lezer niet uit. Het was meer de vraag hoe het ging gebeuren.

Ik vond Een hart vol hommel(e)s veel leuker dan verwacht! De lachverwekkende Lena is een heerlijke jonge vrouw, van wie het leven niet stil staat. Alhoewel het soms tegen zit, pakt ze haar leven op en gaat ze niet bij de pakken neerzitten. Fantastisch!

Een hart vol hommel(e)s

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Je moet je door de liefde niet gek laten maken. Deze wijze raad krijgt Lena meerdere malen te horen van taxichauffeur Knut. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan als je aanstaande een week voor de bruiloft opeens je ex blijkt te zijn. Dat je 30 wordt en je baan door je eigen stomme schuld plotseling je ex-baan is… ach dat kun je er dan ook nog wel bij hebben. Lena gunt zich geen tijd voor zelfmedelijden, want ze heeft een missie: haar leven krijgt een total make-over. En bovendien trekt uitgerekend zij - complete controlfreak - in bij het chaotische huishouden van haar beste vriendin. Daar werkt vooral huisgenoot Ben op haar zenuwen. Die is namelijk niet alleen ongelooflijk arrogant maar ook een akelige womanizer. Daarom irriteert het Lena dat haar hart bij de gedachten aan hem alleen al vol hommels lijkt te zitten.