Recensie: Het Jachtseizoen RECENSIE

De ter dood veroordeelde seriemoordenaar Wardell is ontsnapt en pakt zijn sluwe moorden weer op vanaf het moment wanneer hij was opgepakt. De FBI zit er direct bovenop en ze krijgen hulp van Blake, een man die mensen kan vinden die niet gevonden willen worden. Aanvankelijk botsen Blake en de FBI nog een hoop met elkaar, totdat ook de FBI doorkrijgt dat ze misschien iets meer naar Blake moeten luisteren om Wardell te pakken zien te krijgen. Zal dit ze ook lukken, of blijven de moorden zich opstapelen?

Doordat je telkens vanuit andere personages leest blijft de spanning er erg goed in zitten. Het ene moment lees je vanuit de moordenaar en zijn gedachtes. Eigenlijk weet je al wat hij van plan is en wat zijn plannen zijn en toch komt het telkens weer als een verrassing terug. Het andere moment lees je vanuit de FBI en weer een ander moment vanuit Blake. Wel is duidelijk dat Blake vooral de hoofdpersoon is en dat je ook zeker het meeste leest vanuit zijn personage. Hij is een man met ontzettend veel geheimen die direct je interesse wekken. Zijn personage is wat dat betreft ook wel het meest interessant. Hij is slim en denkt goed na over dingen. Ook wil je graag zijn achtergrond leren kennen en wil je ontzettend graag weten wat hij te maken heeft met de seriemoordenaar.

Je leest het boek met een enorme vaart en voor je het weet is het al weer uit. Door de spanningsboog die constant blijft oplopen lees je het boek echt in een ruk uit.

Het Jachtseizoen is een boek dat met recht als een thriller is bestempeld. Wat een ontzettend spannend boek is dit! Doordat je het verhaal van verschillende kanten meekrijgt zou je in eerste instantie verwachten dat het boek te veel zal verklappen, toch houdt Mason Cross de spanning er enorm in en blijf je het hele boek op het puntje van je stoel zitten lezen.

Het Jachtseizoen is het eerste deel in een nieuwe reeks die ontzettend verslavend gaat worden. Ik wil meer, veel meer lezen! Want wat kan Mason Cross goed schrijven, bij het lezen van dit boek heb je niet meer het idee dat je een boek aan het lezen bent, maar er zelf in meegesleept wordt.

Het jachtseizoen

1  2  3  4  5

Voor de liefhebbers van Lee Child: eerste deel van een ijzersterke, verslavende nieuwe serie

'Ik heb drie regels voor het aannemen van een klus. Nummer één: ke betaalt me de helft vooruit en de andere helft wanneer ik je mannetje te pakken krijg. Nummer twee: ik werk alleen. Ik zal niet van negen tot vijf op kantoor komen. Ik zal geen biertje gaan drinken met het team als we die vent weer achter de tralies hebben. Als je me inhuurt, huur je een extra hulpmiddel, dat is alles.'

'En nummer drie?'

'Nummer drie is dat als je me betaalt om je mannetje te pakken, je me betaalt om dat op mijn manier te doen. Mijn manier bestaat uit wat maar het beste werkt. Soms is het volledig legaal, maar soms ook niet.'