Recensie: In één dag gelukkig RECENSIE

In één dag gelukkig helpt je om je zorgen los te laten. Janneke Gaanderse wil je laten lachen en je inside the box laten ontspannen. In het boek leer je denkpatronen die jouw persoonlijke bloei in de weg staan te relativeren en leer je omgaan met de realiteit.

Janneke geeft in het boek antwoord op vragen waar iedereen antwoord op wil. Denk aan hoe je de lichtpuntjes in je leven ziet en hoe je oog krijgt voor geluk. Ook deelt Janneke feitjes en weetjes die je een duwtje in de rug geven. Het enige wat je nodig hebt is een pen en papier.

Als ik een feelgood-boek lees, probeer ik niet zoveel verwachtingen te hebben. Het is namelijk altijd afwachten of een boek je ook écht gelukkiger kan maken. Met pen en papier in de aanslag begon ik het boek te lezen. Het boek wordt goed opgebouwd. Het heeft een fijne inleiding, en aan het begin geeft Janneke uitleg over een paar termen die je in het boek tegen gaat komen. Ik had al meteen in de gaten dat je je aandacht volledig bij het boek moet hebben, anders begrijp je het na een paar zinnen niet meer. Het boek heeft namelijk veel diepgang, wat logisch is, want het boek moet je gelukkiger maken.

Ik heb met veel interesse en motivatie het boek gelezen. Janneke heeft zoveel levenservaring, en ze deelt ontzettend goede tips voor een gelukkiger leven. Ze legt uitgebreid uit waarom we bepaalde gedachten hebben en hoe je deze gedachten kunt veranderen. De tips weet ze op een overtuigende manier te brengen, en ze geeft regelmatig ook voorbeelden. Daarnaast ben je ook actief bezig, want Janneke geeft regelmatig opdrachten. Zo moet je onder andere jezelf beschrijven, zodat je erachter komt wie je precies bent.

Janneke Gaanderse heeft een fijne schrijfstijl. Ze weet de juiste woorden te vinden waardoor ik me makkelijker in kon leven in het boek. Heeft het boek me echt gelukkiger gemaakt? Ik kan zeggen van wel. Ik weet nu waarom ik bepaalde gedachtes heb en hoe ik de gedachtes kan veranderen. Ook heb ik meer inzicht gekregen in mezelf als persoon. In één dag gelukkig krijgt daarom van mij 5 hartjes.

In één dag gelukkig

1  2  3  4  5

Dit boek leert je jouw hartstochtelijk gekoesterde zorgen los te laten, te lachen en inside the box te ontspannen. Je leert denkpatronen die jouw persoonlijke bloei in de weg staan te relativeren en je leert hoe jij flexibel om kunt gaan met de realiteit. Janneke Gaanderse geeft fascinerende antwoorden op vragen die iedereen bezighoudt. Je ontdekt de avonturier in jou, ziet de lichtpuntjes in de gebeurtenissen om jou heen en je krijgt oog voor het grote en kleine dagelijkse geluk.

In één dag gelukkig staat vol herkenbare voorbeelden, tips, feitjes en weetjes die jou een duwtje in de rug geven. Iedereen kan leren relativeren met deze toegankelijke methode. Het vraagt niks meer dan pen, papier en een open geest.