Recensie: Vertrouw me maar RECENSIE

Kaat heeft een nieuwe profielsite ontdekt: MyFriendz. Daar komt ze allemaal nieuwe vrienden tegen, waar je heel leuk mee kunt webcammen. Maar eerst is er het schoolkamp, waar ze haar nieuwe klasgenoot Michael wat beter leert kennen. Michael komt uit Australië en vindt het maar niks in Nederland. Zeker niet als zijn vader het ook nog eens heel goed blijkt te kunnen vinden met de moeder van zijn klasgenoot. Michael wil het liefst weer terug naar Australië, waar hij lekker kan surfen met zijn vrienden. Maar hoe zorgt hij ervoor dat zijn vader ook weer terug wil? En wat is er toch met Kaat aan de hand?

Vertrouw me maar” van Marlies Slegers leert je de gevaren van internet en online vrienden. Een boek met de problemen die alle kinderen tegenkomen: internet, ouders, vrienden en vriendjes. Het boek laat zien wat je wel en niet moet doen. Zo leren kinderen met alles omgaan, zonder dat ze het aan hun ouders hoeven te vragen.

In het boek komen meerdere personages aan bod, zodat je van iedereen wat mee krijgt. “Vertrouw me maar” leert je enorm veel, zonder dat je het doorhebt. Kaat zit in een klas met verschillende culturen en leert daarmee omgaan. Sven leert omgaan met de nieuwe vriend van zijn moeder en Michael probeert zich aan te passen aan de culturen van een nieuw land. Daarnaast leren alle kinderen op de goede manier om te gaan met Social Media, ook al gaat dit niet altijd goed.

Je hebt net een nieuwe computer en vindt hier allemaal leuke websites op, maar welke zijn goed en welke fout? En moet je je vrienden geloven als zij zeggen wat ze eallemaal doen met hun computer?  Dit is een situatie die alle kinderen meemaken. Dit boek van Marlies Slegers helpt kinderen hierachter te komen. Ze schetst een situatie waar kinderen zich in herkennen, hierdoor leven ze goed mee in het verhaal. De spanning in het boek zorgt ervoor dat je hem in een keer uit wilt lezen.

Een hedendaags boek dat je leert over onze moderne wereld, die vol zit met media. Na het lezen van dit boek weten kinderen hoe ze verstandig met Social Media om moeten gaan. Een aanrader voor alle kinderen, zodat ze kunnen zien wat de consequenties van het internet kunnen zijn.

Vertrouw me maar

1  2  3  4  5

Kaat heeft een nieuwe profielsite ontdekt: MyFriendz. Daar leert ze de leuke DJ15 en zijn zus, het model Chloe, kennen. Misschien kan Chloe haar wel helpen om zelf model te worden! En daar is de webcam heel erg handig bij. Maar eerst is er het schoolkamp: zwemmen, met z'n allen bij het kampvuur zitten, in tentjes slapen en misschien leert ze haar nieuwe klasgenoot Michael wel wat beter kennen...

Michael komt uit Australië en hij vindt het maar niks, zo'n schoolkamp. Zeker niet als zijn vader het ook nog eens heel goed - te goed - blijkt te kunnen vinden met de moeder van Sven. Michael wil het liefst weer terug naar down-under, waar hij lekker kan sur¬fen met zijn vrienden. Maar hoe zorgt hij ervoor dat zijn vader ook weer terug wil? En wat is er toch met Kaat aan de hand?