Recensie: Als het zaterdag wordt RECENSIE

Als het zaterdag wordt is het zesde deel in de spannende Frieda Klein – serie, geschreven door Nicci French ook wel bekend als het Britse echtpaar Nicci Gerrard en Sean French.

De 32-jarige Hannah zit opgesloten in een psychiatrische inrichting nadat ze jaren geleden is veroordeeld voor de moord op haar moeder, stiefvader en jongere broertje. De moorden waren spraakmakend en domineerden de kranten vanwege het gewelddadige karakter ervan. Psychotherapeute Frieda Klein staat bij de mysterieuze Walter Levin in het krijt: een jaar geleden heeft hij ervoor gezorgd dat inspecteur Karlsson zijn baan kon houden in ruil voor een gunst van Frieda. En nu moet Frieda Klein haar schuld inlossen: Walter wil dat ze Hannah bezoekt om te beoordelen of ze daadwerkelijk gestoord is. Maar wanneer Frieda bij de inrichting komt, ontdekt ze dat er toch meer aan de hand is dan in eerste instantie het geval leek...

Als het zaterdag wordt is een boek dat gaat over moord, mishandeling, dwaling van justitie en de wil om gerechtigheid te laten zegevieren. Op verzoek van Levin onderzoekt Frieda een oude moordzaak en moet ze beoordelen of Hannah daadwerkelijk gestoord is. Tijdens het onderzoek komt Frieda er achter dat er fouten zijn gemaakt waardoor het meisje zwaar getraumatiseerd tussen gevaarlijke gevangenen komt te zitten. Frieda trekt zich dit erg aan en ziet de gelijkenis tussen haar en Hannah, daarom is ze vastbesloten om het recht te laten zegevieren en blijft graven naar de waarheid. Ondertussen komt de seriemoordenaar Dean Reeve weer in Frieda haar leven. Kan Frieda dit allemaal oplossen en kan ze eindelijk Dean Reeve voorgoed achter zich laten?

Als het zaterdag wordt is een bloedstollende thriller die tot op het laatste moment vol spanning zit. Dit vervolg maakt zijn verwachting helemaal waar. De personages worden apart van elkaar goed neergezet en je weet precies wat ze voelen. De verhalen kun je zonder problemen los van elkaar lezen. Maar het mooiste is als je alle delen van Maandag tot Zaterdag hebt gelezen om de personages een verdere verdieping te geven.

Dit boek heeft mij aangenaam verrast, er zitten veel plotwendingen in waardoor je het niet meer kan wegleggen. Hierom geef ik dit boek 5 hartjes want het blijft spannend en ik kan niet wachten tot de volgende deel.

Frieda Klein 6 - Als het zaterdag wordt

1  2  3  4  5

Frieda Klein deel 6 (ook los te lezen) ‘Als het zaterdag wordt’ is het zesde deel in de spannende Frieda Klein-serie, geschreven door Nicci French. De 32-jarige Hannah zit opgesloten in een psychiatrische inrichting nadat ze jaren geleden is veroordeeld voor de moord op haar moeder, stiefvader en jongere broertje. De moorden waren spraakmakend en domineerden de kranten vanwege het gewelddadige karakter ervan. Psychotherapeute Frieda Klein staat bij de mysterieuze Walter Levin in het krijt: een jaar geleden heeft hij ervoor gezorgd dat inspecteur Karlsson zijn baan kon houden in ruil voor een gunst van Frieda. En nu moet Frieda Klein haar schuld inlossen: Walter wil dat ze Hannah bezoekt om te beoordelen of ze daadwerkelijk gestoord is. Maar wanneer Frieda bij de inrichting komt, ontdekt ze dat er toch meer aan de hand is dan in eerste instantie leek… De literaire thriller ‘Als het zaterdag wordt’ is nagelbijtend spannend en beklemmend, een must voor alle fans van spannende boeken!

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox