Recensie: Iedereen kan tekeningen met Jill

Jill ken ik via mijn nichtje van 10 en mijn tante van 40. Niet persoonlijk natuurlijk, maar via een filmpje op televisie. Daarvoor was mijn familie helemaal verbaasd toen zij hoorden dat ik nog nooit van Jill had gehoord, en zodoende besloot ik om eens een Jill aflevering te bekijken. Het was nu mijn beurt om verbaasd te zijn, omdat het programma eigenlijk best leuk was! In de aflevering die ik had gezien vertelde Jill over gave DIY projecten en schattige tekeningen die je zelf heel makkelijk kon maken.

Vandaar mijn interesse naar het boek Iedereen kan tekeningen met Jill. Auteur Jill Schirnhofer heeft in dit boek kleurplaten gecombineerd met ruimte om zelf tekeningen te maken. Het leukste aan deze 10 kleurplaten, is dat Jill deze persoonlijk heeft getekend. Haar tekenstijl is ontzettend schattig en heel herkenbaar. Naast de kleurplaten, zijn er een aantal lege bladen waarop je zelf kan oefenen wat je geleerd hebt. Wat mij betreft was het aantal witte bladen iets te veel, omdat de tekeningen niet heel groot zijn en daardoor heb je zelf ook niet veel ruimte nodig. Het boek lijkt daardoor dikker dan het eigenlijk is.

De tekeningen die je zelf kan oefenen zijn heel handig uitgelegd door middel van een aantal stappen. Voor mij heel handig, omdat ik niet echt een gave heb voor tekenen. Maar Jill maakt alles heel gemakkelijk. In ‘Iedereen kan tekenen met Jill’ heb ik inmiddels alle tekeningen al een keer geprobeerd, de ene wat beter dan de andere, maar ze kunnen allemaal niet tippen aan die van Jill.

Wat ik ook erg handig vond, was dat de bladzijdes in het boek lekker dik zijn, waardoor het erg fijn is om te gebruiken om te tekenen. Ook is het mogelijk om de bladzijde er uit te halen (sommige bladzijdes zaten zelfs al een beetje los).

Hoewel ik eigenlijk te oud ben voor dit boek en dit boek gericht is op jongere meiden, kon ik er toch wel van genieten. Verstand op 0 en lekker gaan tekenen. Mijn nichtje gaat in ieder geval heel erg blij zijn met dit boek!

Hoe goed of slecht je in tekenen bent, Jill zorgt ervoor dat iedereen de mooiste tekeningen kan maken. Door Jill lijkt tekenen opeens niet moeilijk meer!