Recensie: Archie Greene en het geheim van de magiër RECENSIE

Op zijn twaalfde verjaardag ontvangt Archie Greene een geheimzinnig cadeau, dat wordt bezorgd door iemand van een gerenommeerd advocatenkantoor. Het is een vierhonderd jaar oud boek dat geschreven is in een taal die hij niet kent. In het pakket zit ook een speciale opdracht, Archie moet het boek terugbrengen naar het Museum van Magische Varia. Archie heeft geen idee waarom juist hij het boek heeft gekregen, maar hij merkt al snel dat duistere krachten er alles voor over hebben het boek te bemachtigen. Archie komt terecht in een wereld waarin boeken kunnen praten, bibliothecarissen toverkracht bezitten en magische spreuken tot leven komen.

D.D. Everest heeft een boek vol spanning en mysterie geschreven, dat zeer geschikt is voor kinderen (10+). Vanaf de eerste bladzijdes komen er al allerlei vragen bij je naar boven, deze dwingen je verder te lezen. Tot het einde blijf je in de spanning van het boek. Er komen nieuwe spreuken, tovenaars en redders. Het is de Harry Potter voor jongere kinderen, waarin ze weg kunnen vluchten uit de gewone wereld.

Wat ik persoonlijk echt enorm leuk vind, is dat Archie Greene en het geheim van de magiër gaat over boeken. Boeken kunnen praten, goed en slecht zijn en allemaal kunstjes uithalen. Ze zijn de basis van het verhaal. Zo leer je als kind van jongs af aan al hoe geweldig boeken zijn. Ook leren ze er veel van, want de boeken staan vol raadsels en vragen die opgelost moeten worden.

Toch zijn er wel een paar minpuntjes aan het boek. Aan het begin is alles nog een groot mysterie voor Archie, maar ook voor de lezer. Dit zorgt ervoor dat je wat moeite moet doen om in het verhaal te komen. Ook worden er voor een boek dat gericht is aan kinderen, veel moeilijke en ouderwetse woorden gebruikt. Dit maakt het lastig sommige dingen te begrijpen. Hierbij moet de hulp van ouders worden ingeschakeld.

Archie Greene en het geheim van de magiër, het eerste boek van de nieuwe fantasyserie van D.D. Everest, is een spannend spektakel. Je wordt meegenomen in het spannende avontuur van Archie in een nieuwe wereld. Het boek heeft een spetterend einde en we wachten vol spanning op het volgende deel.

Archie Greene en het geheim van de magiër

1  2  3  4  5

Op zijn twaalfde verjaardag ontvangt Archie Greene een geheimzinnig cadeau, dat wordt bezorgd door iemand van een gerenommeerd advocatenkantoor. Het is een vierhonderd jaar oud boek dat geschreven is in een taal die hij niet kent. In het pakket zit ook een speciale opdracht, Archie moet het boek terugbrengen naar het Museum van Magische Varia.
    Archie heeft geen idee waarom juist hij het boek heeft gekregen, maar hij merkt al snel dat duistere krachten er alles voor over hebben het boek te bemachtigen. Archie komt terecht in een wereld waarin boeken kunnen praten, bibliothecarissen toverkracht bezitten en magische spreuken tot leven komen.