Recensie: Adem RECENSIE

De alleenstaande moeder van Sadie is hoogzwanger, en door haar dikke buik kan ze niet meer werken. Om die reden besluit Sadie de baan van haar moeder als huidhoudster over te nemen, omdat ze het geld hard nodig hebben. Het blijkt dat Sadie, samen met een team, de huishouders zijn van het zomerhuisje van Jax Stone. Jax is de beroemdste tienerster ter wereld en onwijs populair. Vanaf moment één is Jax in de ban van de mooie Sadie, maar hij wil haar beschermen tegen de wereld waar hij in leeft. Zou hun liefde stand kunnen houden?

Ik had nog nooit een boek van Abbi Glines gelezen, waardoor ik niet wist wat me te wachten stond. Het enige wat ik wist, was dat Adem een New Adult-boek was. De cover spreekt me echt helemaal niet aan, en ik vind hem totaal niet bij het verhaal passen. Hij komt zo donker en duister over, terwijl het verhaal zich in de zomer afspeelt. Het verhaal daarentegen vond ik helemaal geweldig. Alhoewel dit het eerste boek is dat ik van Abbi Glines lees, ben ik nu al fan van haar!

Sadie is een fijn hoofdpersonage om over te lezen. Een groot pluspunt is dat Sadie door haar thuissituatie erg volwassen is voor haar leeftijd. Ze begeeft zich in een heel lastige positie. Ze woont alleen met haar moeder, en zij is niet bepaald de beste moeder die je kunt wensen. Sadie houdt zich erg groot, hoewel ze totaal niet krijgt wat ze verdient. In dat opzicht vond ik Sadie een erg fijn personage, omdat ze de juiste beslissingen weet te maken.

Jax als personage vond ik erg goed geschetst. Ik denk dat je zijn mate van bekendheid wel kan vergelijken met dat van Justin Bieber: een tienerster met allemaal gillende meisjes om hem heen. Ik ergerde me vaak genoeg aan Jax, maar dat kwam niet door zijn karakter. Dat kwam omdat hij in een totaal andere wereld dan de onze leeft. Hij ziet bepaalde dingen anders dan dat wij ze nou eenmaal zien. Zijn omgang met Sadie vond ik wel weer erg prettig, alhoewel ik me er in het begin aan stoorde. Hij had het alleen maar over het uiterlijk van Sadie en haar prachtige benen, terwijl er zo veel meer in dat meisje schuilt! Toen hij daar later ook achter kwam, was ik erg opgelucht. Het is geen jongen die achter Sadie aan zit omdat hij haar alleen maar knap vindt. Hij wil daadwerkelijk iets met haar beginnen, omdat haar innerlijk zo bijzonder is.

Helaas – ja, ik vind het best jammer – is er een driehoeksverhouding aan het verhaal toegevoegd. Er is namelijk nog een jongen die Sadie wel ziet zitten: Marcus. Hij is een enorm lieve jongen, maar je voelt toch de strijd tussen hem en Jax. Van mij had de driehoeksverhouding niet in het verhaal gehoeven.

Laat je dus vooral niet ‘afschrikken’ door de cover: Adem is erg zomers en plezierig. Ik heb genoten van Sadie en Jax, en ik hoop van harte dat de rest van de serie ook vertaald wordt!

Adem

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

In het kuststadje Sea Breeze maakt Sadie voor het eerst kennis met een beroemdheid... en met allesomvattende passie. Opnieuw een spannend verhaal van bestsellerauteur Abbi Glines.

Sadie Whites werk aan het strand is niet zomaar een zomerbaantje, zoals veel van haar leeftijdsgenoten hebben. Haar alleenstaande moeder is zwanger en weigert te werken, dus ziet Sadie zich genoodzaakt haar werk over te nemen als dienstmeisje voor een rijke familie op een nabijgelegen eiland.

Als de familie in het zomerhuisje arriveert, komt Sadie er tot haar verbazing achter dat Jax Stone, een van de grootste tienersterren van de wereld, de eigenaar van het huis is. Als Sadie een normale puber was geweest - en niet eentje die al haar hele leven haar moeder opvoedde en het huishouden deed - dan was ze misschien enthousiast geweest over het feit dat ze voor een rockster werkt. Maar dat is ze niet.

Sadie mag dan niet onder de indruk zijn van Jaxs roem, hij voelt zich wel tot haar aangetrokken. Alles aan Sadie vindt hij interessant, maar hij probeert zijn gevoelens te onderdrukken. Relaties houden nu eenmaal geen stand in zijn wereld en hij vindt dat ze beter verdient dan hem. Maar de zomer duurt nog lang en op den duur merkt Jax dat hij door zijn passie buiten adem is... En dat Sadie voor hem de enige zuurstofbron is.

Houdt hun liefde stand, ook al komen ze uit totaal verschillende werelden? Lees dit adembenemende verhaal om erachter te komen!