Recensie: Lov-ing Wool RECENSIE

Lov-ing wool’ is een boek van de Nederlandse feelgood blogster Ingrid van Willemswaard. Andere boeken van haar zijn: Huis-, tuin en keukenkleurboek, Vieve La Vie en Kringloopgeluk. In dit boek deelt ze de leukste DIY’s die je kunt haken, breien, borduren of vilten. Voor dit boek deed ze inspiratie op in onder andere Frankrijk en Turkije, dus bereid je voor op kleurrijke en vrolijke DIY-projecten die voor iedereen geschikt zijn om te maken.

Dat handwerken niet suf is, bewijst van Willemswaard met ‘Lov-ing wool’. Het boek staat vol met schattige kleine projecten die worden uitgelegd met handige illustraties en foto’s. Alleen al door naar de kleurrijke foto’s te kijken krijg je zin om breinaalden aan te schaffen. Tussen de teksten door zie je veel vrolijke foto’s en tekeningen van mensen die breien, before & afters en grote bollen gekleurde draad. Op vormgeving scoort dit boek in ieder geval vijf hartjes.

Ook de inhoud is prettig. Het boek begint met een stuk tekst waarin van Willemswaard vertelt over haar liefde voor handwerken, inclusief een leuke illustratie over haarzelf. Daarna volgt nog wat uitleg en dan de DIY-projecten. Van onderzetters tot truien en van gehaakte bloemen tot labels; de projecten in het boek zijn erg verschillend en origineel. Daarbij komt ook nog eens kijken dat je geen handwerktalent hoeft te zijn om deze opdrachten uit te voeren. Als je het eenmaal onder de knie hebt, is het makkelijk om uit te voeren. Zeker een leuke bezigheid in de zomervakantie.

Een paar verbeterpuntjes vind ik dat het boek een beetje onoverzichtelijk is. De foto’s en illustraties zijn heel erg leuk, maar het maakt het ook wel een beetje onoverzichtelijk en chaotisch. Ook hadden ze iets meer uitleg kunnen geven voor beginners. Als je net begint met handwerken, vind ik dat het niet erg duidelijk is hoe je nou precies van start moet gaan.

Lov-ing wool’ is heel erg vrolijk en je krijgt gelijk zin om aan de slag te gaan als je ‘Lov-ing Wool’ in je handen hebt. Ondanks de paar verbeterpuntjes vind ik dit een van de betere DIY boeken.

LovING wool

1  2  3  4  5

Feelgoodblogster Ingrid van Willenswaard - bekend van de blog Ingthings - licht in LovING Wool een tipje van de sluier op waar ze haar inspiratie vandaan haalt voor haar vele DIY-ontwerpen. Voor LovING Wool ging Ingrid op reis naar o.a. Frankrijk en Turkije en we zien de mooiste kleuren en patronen. Dit levert prachtige sfeerbeelden op en heel veel inspiratie om te gaan haken, breien en borduren. LovING Wool staat vol kleine praktische DIY-projecten met wol (en garen) die voor iedereen geschikt zijn om te maken met de handige patronen. DIY-geluk zit in kleine dingen...

• The Witcher seizoen 3 komt eraan en nieuwe trailer onthuld

• Spannende Stranger Things seizoen 4 teaser onthult een spookhuis

• Bridgerton seizoen 2 teaser: Anthony Bridgerton ontmoet liefdesinteresse Kate Sharma