Recensie: Geen tijd om te sterven RECENSIE

Geen tijd om te sterven is een juridische thriller en het debuut van Steve Cavanagh. Zijn werk wordt nu al vergeleken met John Grisham en dat is nogal een vergelijking, maar Steve Cavanagh weet dat met deze thriller waar te maken. Van begin tot eind is de spanning in het verhaal voelbaar.

Het verhaal draait om Eddie Flynn, een rechtbankadvocaat die in het verleden straatcrimineel was. Op een onbewaakt ogenblik wordt Eddie bij zijn ontbijt weggetrokken door een handlanger van de Rus Olek Voltsjek. Deze Russische maffiabaas heeft zijn dochter Amy ontvoerd en dreigt haar iets aan te doen. Om dit te voorkomen krijgt Eddie de opdracht om een kroongetuige in een proces tegen de maffiabaas op te blazen door het dragen van een levende bom in de rechtszaal. Maar Eddie krijgt in de gaten dat het verhaal van de Russen niet klopt en ziet in dat er meer achter zit.

Binnen twee dagen moet Eddie in een sensationele rechtszaak de jury overtuigen van de onschuld van Voltsjek. Onder het oog van de pers, politie, FBI en de handlangers van Voltsjek moet Eddie er alles aan doen om de rechtszaak te winnen en vervolgens ook de Russische maffia van zich afschudden om zijn dochter en zichzelf te redden.

Geen tijd om te sterven is een boek met veel tempo en vol actie. Dankzij zijn jarenlange ervaring als rechtbankadvocaat weet Eddie door het gebruik van juridische slimmigheden en scherpe opmerkingen veel naar zijn hand te zetten. Ook zijn criminele ervaringen uit het verleden komen van pas op de adrenalinemomenten.

De vele plotwendingen in het verhaal zorgen ervoor dat het boek tot het eind spannend blijft. Eddie weet op het scala aan tegenslagen dat op zijn pad komt een oplossing te bedenken. Dat de held van het boek voor alles een oplossing heeft is verbazingwekkend en soms iets te veel van het goede, maar dat doet niets af aan dit boek. De show die Eddie creëert in de rechtszaal is bijzonder aantrekkelijk om te lezen en de cliffhangers aan het eind van elk hoofdstuk zorgen ervoor dat het boek je in zijn greep houdt.

Geen tijd om te sterven is een sterk debuut van Steve Cavanagh. Het is een geweldige thriller vol spanning. Een heerlijk boek voor de lezers die van actie houden.

Geen tijd om te sterven

1  2  3  4  5

Ooit was Eddie Flynn een zwendelaar. Toen werd hij advocaat. Die twee beroepen hebben meer met elkaar gemeen dan je zou denken. Een jaar geleden zwoer Eddie nooit meer een rechtszaal te betreden. Nu is hij terug, als verdediger van het beruchte hoofd van de Russische maffia in New York. Deze Olek Volcheck heeft Eddies tienjarige dochter laten ontvoeren en dreigt haar te vermoorden als hij niet meewerkt. En de op zijn lijf gebonden bom is bedoeld als extra aanmoediging. Eddie heeft 48 uur om in een sensationeel moordproces de jury te overtuigen van de onschuld van zijn cliënt. Onder het oog van de media en de FBI moet Eddie alles uit de kast halen om te winnen. En om zijn dochter en zichzelf te redden moet hij Olek onschadelijk maken. Voorgoed...