Recensie: Er was eens een miljonair RECENSIE

‘Maylee is volslagen ongeschikt voor Griffin. Maar ze is alles wat hij wil...’

Er was eens een miljonair’ is het vierde deel uit de zesdelige miljonairs-serie van Jessica Claire. Het verhaal gaat over zes vrienden die in een geheim genootschap zitten. In elk deel wordt er een van deze vrienden uitgelicht. In dit deel is dat Griffin Verdi.

Griffin is burgergraaf van een klein Europees land. De terug getrokken miljonair heeft een hekel aan zijn familie en woont in New York, maar als zijn nicht gaat trouwen is hij zo goed als verplicht om aanwezig te zijn op haar bruiloft. Als Griffin’s assistent Kip op het laatste moment afbelt omdat hij de waterpokken heeft, slaat de paniek toe. Gelukkig heeft Gretchen nog wel een ‘geschikte assistent voor hem: Maylee Meriweather, de assistent van Hunter (uit het deel Het meisje en de miljonair). Gretchen heeft een hekel aan de arrogante Griffin en wilt hem een lesje leren door Maylee met hem mee te sturen. Ze is altijd vrolijk en lief, maar het plattenland meisje weet niks van koninklijke etiquette. Op het moment dat Griffin Maylee ontmoet heeft hij een hekel aan haar. Ze is totaal ongeschikt, ziet er raar uit en weet niet hoe ze zich moet gedragen. Naarmate hij de vrolijke Maylee -vernoemd naar haar opoe en grootvadertje- beter leert kennen begint hij langzaam maar zeker meer waardering te krijgen voor de simpele dingen in het leven. En voor Maylee zelf, die allesbehalve simpel blijkt te zijn. Maylee is alles wat Griffin niet is… en alles wat hij wil, als hij maar over de grenzen van zijn beschermde wereldje durft te stappen.

Ik ben een groot fan van de miljonairs-serie. ‘Er was eens een miljonair’ is zeker mijn favoriete deel. Ik heb in ieder hoofdstuk oprecht en hardop moeten lachen. Het karakter van Maylee is sterk geschreven en haar uitspraken zijn hilarisch. Vooral het stuk waarin ze Griffin voor het eerst ontmoet en high in het vliegtuig zit, omdat ze haar vliegangstpillen heeft gecombineerd met alcohol. Ook het karakter van de chagrijnige Griffin is goed uitgewerkt. Tijdens het lezen ga je helemaal op in het boek. Wat ik ook een leuke toevoeging vind aan deze serie is dat je karakters uit het andere boek terugziet. Ik was best ‘verdrietig’ toen ik Het meisje en de miljonair uit had, dus ik was extra blij toen ik ze in dit boek terugzag.

In veel romans vind je in ieder hoofdstuk wel een seksscène. Vastbinden, zweepjes, trio’s, anaal; tegenwoordig is echt niks meer te gek in dit genre. Het lijkt wel alsof ze steeds verder de grens over willen gaan. Bij ‘Er was eens een miljonair’ was dit absoluut niet het geval. Hier werd veel meer de focus gelegd op een romantisch verhaal en had seks maar een kleine hoofdrol in het boek.

Ik heb geen opmerkingen en kan er alleen maar lovend over spreken. Een van mijn nieuwe lievelingsboeken. Aftellen tot deel vijf!

Miljonairsclub 4 - Er was eens... een miljonair

1  2  3  4  5

Als lid van de koninklijke familie van een klein Europees land is Griffin Verdi's aanwezigheid op de bruiloft van de eeuw zo goed als verplicht. De wat teruggetrokken miljonair voelt zich slecht op zijn gemak bij dit soort sociale gelegenheden, dus een goede assistent zou handig zijn, vooral als het aankomt op koninklijke etiquette. Helaas voor Griffin zit hij opgescheept met Maylee Meriweather, een knappe, charmante, maar voor de taak volledig ongeschikte vrouw die niets weet over de betere kringen - maar zoenen kan ze. Haar ongepolijste manieren brengen Griffin aanvankelijk in verlegenheid, maar door Maylees ogen begint hij langzaam maar zeker meer waardering te krijgen voor de simpele dingen van het leven. En voor Maylee zelf, die allesbehalve simpel blijkt te zijn. Maylee is alles wat Griffin niet is... en alles wat hij wil, als hij maar over de grenzen van zijn beschermde wereldje durft te stappen.