Recensie: IK. Notes to my future self RECENSIE

IK. Notes to my future self is geen leesboek, maar meer een schrijfboek. In IK. Notes to my future self word je ondervraagt over verschillende onderwerpen. Je bent vrij om alles te delen wat je wilt, want het boek is voor jou en niemand anders.

Ten eerste moet je vragen beantwoorden over je verleden. Wat was het liedje waar je van hield toen je klein was? Welke regels heb je verbroken? In het tweede gedeelte van het boek komen er vragen aan bod over het heden. Denk aan vragen over dingen die je nog wilt leren of je top 5 websites. In dit gedeelte moet je ook vaak lijstjes maken. En als laatste komen er vragen over de toekomst. Je krijgt de mogelijkheid om een lijstje te maken van de boeken die je nog wilt lezen, en je moet keuzes maken tussen twee dingen. Denk aan gelukkig maar arm zijn of rijk en ongelukkig zijn.

IK. Notes to my future self is een ontzettend leuk boek. Het is een soort dagboek, dat je later met plezier terug kunt lezen. De vragen zijn erg variërend, en het is leuk dat het boek opgedeeld is in drie delen. Je gaat nadenken over je verleden, over het heden en over de toekomst. Het brengt je leven in beeld, en dat maakt het boek bijzonder.

De vormgeving van het boek is ook goed gekozen. De cover heeft een mooie kleur groen en de lettertypes in de binnenkant zijn speels en zijn niet altijd hetzelfde. Er staan niet alleen maar standaardvragen in het boek. De pagina's worden regelmatig afgewisseld tussen een andere manier van vragen beantwoorden. Het maken van lijstjes en keuzes maken tussen twee opties vond ik het leukste om te doen.

Ik heb zoveel plezier beleeft aan het invullen van het boek! Ik wil Rhiannon Shove complimenteren. Wat zou ik graag nog meer van zulke boeken willen hebben!

Ik

1  2  3  4  5

IK Van welke muziek hield jij toen je op de middelbare school zat? Welk liedje stond er op repeat? Aan wie had jij een ontieglijke hekel? En hoe zag jij de toekomst voor je? Heb jij je leven weleens uitgeschreven in trivia? Dit boek geeft jongeren de mogelijkheid om op allerlei leuke, grappige en bizarre vragen antwoord te geven én die later nog eens terug te lezen. Ze hoeven met niemands oordeel rekening te houden, dit boek is alleen voor henzelf. Een mooie manier om even stil te staan bij hun leven, maar ook om later nog eens terug te kunnen zien hoe ze er tijdens hun tienerjaren over dachten.