Recensie: Calendar Girl 1 - Nooit verliefd worden - januari/februari/maart RECENSIE

De vader van Mia Saunders heeft een gokschuld opgelopen van 1 miljoen, en hij is niet in staat om die af te lossen. Mia besluit hem te helpen bij de aflossing, maar waar haalt ze zo snel 1 miljoen vandaan? Ze besluit als een call girl, een escort, te werken bij het bedrijf van haar tante. Elke maand krijgt ze een ton, maar daarvoor moet ze wel 23 dagen lang bij haar klant blijven. Elke maand komt ze bij een andere man terecht: een scenarioschrijver, een Franse kunstenaar of een beroemde boxer. Zo veel verschillende mannen: zou ze de verleiding om verliefd te worden kunnen weerstaan?

Ik was zelf nog niet bekend met de schrijfster, dus ik wist niet wat ik kon verwachten tijdens het lezen. Toch leest dit boek erg snel weg, dankzij de vlotte schrijfstijl van de Audrey Carlan. Ik vond dat ze Mia, en de situaties waar Mia zich in begeeft, erg goed heeft weten te beschrijven. Er zit veel humor in het boek, lezen ook prettiger maakt. Mia is een vlot karakter, en ze toont veel lef in wat ze doet. Desondanks ze te werk gaat als een escort, laat ze zich niet als een slaaf door haar klanten behandelen. Als iets haar niet zint, dan krijgen haar klanten dat ook te horen.

De klanten van Mia vond ik erg bijzonder, en af en toe voelde ik een enorme crush opkomen voor de klanten van Mia. Het leuke vond ik dat al de verschillende klanten uit dit boek, allemaal een verschillende achtergrond hadden. Bovendien hadden ze allemaal een andere reden waarom ze Mia inhuurden. Voordat ik aan dit boek begon en de achterkant las, dacht ik dat haar klanten allemaal geile mannetjes waren die niks anders willen dan seks. Maar dat is totaal niet zo! Oké, misschien een beetje dan. Maar was totaal niet storen, en ik kreeg geen vies gevoel bij de mannen.

Op een gegeven moment gebeurt het toch: Mia gaat verliefd worden. Ik vind dat ze erg goed en volwassen met deze verliefdheid om gaat. Sowieso is Mia erg volwassen, en voelt heel veel verantwoordelijkheid voor bijvoorbeeld haar kleine zusje. Bovendien leer je haar zusje, net als de beste vriendin van Mia, ook kennen. Het is dus niet echt alleen het leven met de verschillende mannen die je volgt, maar ook haar leven buiten haar werk als escort.

Nooit verliefd worden behoort wel tot het type boeken waar je als lezer echt van moet houden. Zo komt er bijvoorbeeld erg veel seks in voor, en zijn veel gebeurtenissen nogal cliché. Maar als dit je niks uit maakt en je bent op zoek naar een heerlijk luchtig boek, ris Nooit verliefd worden zeker een aanrader. Ik kan niet wachten op het volgende deel!

Calendar Girl 1 - Nooit verliefd worden - januari/februari/maart

1  2  3  4  5

Een knappe jonge vrouw, een grote schuld van 1 miljoen, een jaar om het terug te betalen...

Mia Saunders heeft een probleem: een schuld van een miljoen dollar, die binnen een jaar afbetaald moet worden. Gelukkig heeft haar tante een exclusief escortbedrijf en is Mia een knappe jonge vrouw met lef. Als oogstrelende ‘arm candy’ kan ze zo aan de slag bij Exquisite Escorts.
    Elke maand heeft ze een nieuwe cliënt: een beroemde Franse kunstenaar, een zakenman, een verpletterend aantrekkelijke maffiazoon, een topsporter, een senator op leeftijd… Heel verschillende mannen die één ding gemeen hebben: voor Mia’s gezelschap betalen ze zonder met hun ogen te knipperen een ton. Seks is een optionele extra. Na twaalf avontuurlijke maanden zal er voor Mia meer veranderd zijn dan enkel haar banksaldo…

• Dubbel geluk voor Zhong - Ina van der Beek

• Zomervacht - Jaap Robben

• Melodie van verlangen - Anne van der Valk