Recensie: Wanderlust RECENSIE

''Dé lifestyle guide voor iedereen die van reizen houdt.’’

Sinds een aantal jaar gaan we niet meer op vakantie, maar op reis. Jep, reizen is een levensstijl geworden en dat is precies waar ‘Wanderlust’, geschreven door de professionele travelblogger Anne de Buck, over gaat. In de travel style guide komen reizen, lifestyle en eten samen. De Buck geeft je een kijkje in haar leven en vertelt al haar tips en tricks op het gebied van reizen.

Anne de Buck is oprichtster van de travel en lifestyle blog Your Little Blackbook. Een van mijn favoriete websites als ik op zoek ben naar leuke eettentjes. Je vindt hier de nieuwste eettentjes, maar ook de fijnste lijstjes met bijvoorbeeld terrassen door heel Amsterdam. Ik volg Your Little Blackbook al jaren op de voet en was daarom ook erg benieuwd naar het boek Wanderlust. Alleen al als je de kaft ziet, wil je het boek hebben. De kaft is wit met in het midden een neppe koffievlek. Op de koffievlek is een illustratie van de Buck afgebeeld en staat de titel in zwarte letters bovenaan geschreven. Een typisch boek dat je op je nachtkastje of keukentafel wilt hebben liggen.

Wanderlust is verdeeld in vijf hoofdstukken waar weer kleine hoofdstukjes onder vallen. Door het boek heen vind je af en toe een leuke illustratie en foto’s van de reizen die de Buck heeft mogen maken. In het midden zit een handig touwtje dat dient als boekenlegger. Handig!

Op het gebied van vormgeving scoort Wanderlust vijf hartjes, maar met de inhoud helaas niet. Ik kende bijna alle tips en tricks al en vond ze niet erg origineel vergeleken met andere reisblogs. Het boek is leuk om te lezen, maar tips als ‘’rol je kleding op in je koffer’’, ‘’vergelijk  de prijzen van vliegtickets op verschillende websites’’ en ‘’op Instagram heb je mooie reisaccounts om inspiratie op te doen’’, vind ik niet erg boeiend. Gelukkig zijn alle tips wel kort, bondig en in rijtjes geschreven. Dat leest altijd zo lekker weg.

Wat ik nog meer positief vind aan het boek is dat de Buck echt heeft geschreven vanuit haarzelf. Ze is eerlijk en vertelt bijvoorbeeld ook dat ze een keer duizend euro heeft uitgegeven bij het restaurant Noma in Kopenhagen. Mensen zullen haar daar vast over veroordelen, maar ik vind het leuk dat ze zo iets toch vertelt. Ook vond ik het laatste hoofdstuk ‘My Little Black Book’ echt super. De Buck heeft hier kleine gidsjes samengesteld voor steden als Amsterdam, New York, Parijs en Londen. Vaak wordt er in travel guides van travelbloggers de nadrukt gelegd op dat alles goedkoop moet zijn. De Buck gaat nou juist voor stylish hotels, hippe conceptstores en schattige bistro’s. Misschien een idee om een apart boek te maken vol met travel guides? Verder vind je achterin ook de bucketlist van de Buck en kun je zelf afvinken wat je al hebt gedaan.

Ik had hogere verwachtingen van Wanderlust, daarom krijgt het van mij drie hartjes. Wanderlust is meer een leuk boek dat mooi staat op je keukentafel, dan dat het een informatief boek betreft.

Wanderlust - Your Urban Travel Style Guide

1  2  3  4  5

Reistips- & tricks van Nederlands grootste (urban) travel blogger!

Is reizen jouw grootste hobby? Ben je altijd op zoek naar de nieuwste hotspots? En ben jij een echte city girl? Dan is dit boek jou op het lijf geschreven.

Wanderlust is dé travel style guide voor iedereen die van reizen houdt. Anne de Buck is professioneel travelblogger en wordt bijna iedere week wakker in een andere stad. Als founder van Nederlands grootste urban travel en lifestyle blog Yourlittleblackbook.me reist ze de hele wereld over op zoek naar de leukste hotspots. Van de beste restaurants in New York tot bijzondere concept stores in Berlijn.

In Wanderlust komen reizen, lifestyle en food samen. Een persoonlijk boek waarin Anne je een kijkje in haar keuken geeft en jou leert hoe jij net als zij overal ter wereld de leukste wijken en adressen kunt ontdekken. Ook als je er nog nooit eerder bent geweest! In deze gids vind je honderden reistips en tricks om de wereld rond te reizen in stijl. Na het lezen van dit boek wordt reizen alleen maar leuker. Anne inspireert je met deze travel style guide om het meeste uit je reizen te halen en jouw reisdromen waar te maken. Bon voyage!