Recensie: Zoenen met slagroom RECENSIE

Werken in een ijsboetiek heeft zo zijn voordelen. Marleen vindt het geweldig om op deze manier bij te verdienen. Vooral wanneer de neef van de eigenaar bij hen aan de slag gaat. De knappe, Duitse Lucas is echt een snoepje om te zien. Alleen loopt hun eerste ontmoeting niet zo van een leien dakje. En dan zijn er nog al die knappe meiden die in zijn buurt rondhangen. Geen kans dat hij haar zal zien staan! Daarom besluit Marleen een complete make-over te ondergaan. Maar zal die wel het gewenste effect hebben? En voelt zij zich daar wel goed bij?

‘Zoenen met slagroom’ is het derde boek van de LoveStory-reeks. Deze boeken gaan over gewone meisjes die hun grote liefde vinden. Sommigen hebben een onderling verband, maar de verhalen kunnen perfect los van elkaar gelezen worden. In het verhaal zit ook een liefdestest, à la standaard meidenbladen, verwerkt en achteraan staan enkele kleine artikeltjes met o.a. een mini make-over en hoe te flirten met jongens. Verdere doorverwijzing gebeurt naar de site jouwlovestory.nl waar er meer toffe artikeltjes, testjes, afbeeldingen, enz… te vinden zijn.

Alles aan dit boek schreeuwt MEIDEN!!! Dat begint al met de kleurrijke en vrolijke hardcover kaft en gaat alleen maar verder wanneer je begint te lezen. Het verhaal is op een vlotte manier geschreven, met veel aandacht voor het neerzetten van authentiek aanvoelende personages. Verder verwerkt Jette Schröder genoeg problemen doorheen het boek om er wat spanning in te houden, maar ze vliegt daarbij nooit uit de bocht. Alles blijft een zekere luchtigheid behouden die de romantische sfeer zeer ten goede komt. Een extra pluspunt hierbij zijn de kleine levenslessen die verweven zitten in het verhaal. Hoewel de voornaamste doelgroep de tienermeisjes betreft, kan ook een volwassen liefhebber van zwijmelverhalen hier plezier uithalen.

‘Zoenen met slagroom’ is een heerlijk zomers boek voor ieder meisje dat graag wegdroomt bij een liefdesverhaal. Een vlotte schrijfstijl, leuke personages en een boel extra materiaal om ook na het verhaal nog te genieten. Daarnaast leent dit boek zich uitstekend om te gebruiken binnen verschillende lessen over eigenwaarde en relaties. Een absolute aanrader voor al wie houdt van wat tienerromantiek!

Love Story 3 - Zoenen met slagroom

1  2  3  4  5

Marleen werkt tijdens de zomervakantie in de ijssalon van oom Rob. Ze is vooral onder de indruk van haar knappe, nieuwe, Duitse collega Lucas. In gebrekkig school-Duits probeert ze Lucas in te werken. Maar Lucas laat Marleen de uitleg zó vaak herhalen dat ze het helemaal heeft gehad met hem. Al snel ontstaat er tussen hen een fikse strijd. Wanneer oom Rob in het ziekenhuis terechtkomt, worden Lucas en Marleen gedwongen om toch samen te werken.