Recensie: Ik jou ook RECENSIE

Ik jou ook gaat over Sofie. Sofie is een rustige vrouw, met een grote liefde voor muziek en film. Ze staat goed in het leven en het enige waar ze nog behoefte aan heeft is een man. Ze wil net zoals haar vriendin, die ondertussen drie jaar getrouwd is, ook iemand aan haar zijde. Als ze op een dag een telefoontje pleegt naar Aron, de man die haar droomboekenkast verkoopt, verandert haar leven. Nadat ze de boekenkast heeft opgehaald, besluiten ze meerdere keren af te spreken. Ze gaan ook samen uit eten en daar leert Sophie Aron écht kennen.

Aron is net zoals haar, een rustig persoon. Ze komen er snel achter dat ze dezelfde interesses hebben, voornamelijk de passie voor reizen. Sofie wordt al snel verliefd op Aron en dat is gelukkig wederzijds. Maar helaas moeten ze al snel afscheid nemen van elkaar, want Aron vertrekt naar Ghana. Zal hun relatie wel stand houden?

Als je op zoek bent naar een romantische chicklit, is ik jou ook zeker een optie. Het is een luchtig verhaal, dat langzaam op gang komt. Helaas naar mijn mening iets té langzaam, want het duurde even voordat er iets gebeurde. Je moet even door de eerste bladzijdes heen, maar daarna krijgt het verhaal meer vorm. Vooral als de liefde tussen Sofie en Aron begint op te bloeien. Verwacht een dosis liefde, maar ook drama. Niet alles verloopt namelijk zoals Sofie het had gehoopt. Wat opmerkelijk is, is dat Sofie met Aron in contact komt door een boekenkast. Als boekenliefhebber is dat een droomsituatie. Wel een tikje jaloersmakend, maar dat terzijde.

Daarnaast komt er regelmatig een sms voorbij en hierdoor wordt een lange lap tekst fijn onderbroken. Helaas heeft het verhaal me niet verbaasd. Het is geen verhaal waar verschillende emoties bij komen kijken. Het is naar mijn mening een gewoon verhaal waar je niet al te veel van hoeft te verwachten. Maar om tussendoor even te lezen is het wel leuk, want uiteindelijk wil je toch weten hoe het verhaal eindigd. Helaas was dat ook een beetje voorspelbaar. De schrijfstijl van Mariëlle de Visscher vond ik overigens wel erg fijn. Ze weet het verhaal goed onder woorden te brengen en het leest erg vloeiend. Voor een eerste chicklit heeft Marielle de Visscher het zeker niet verkeerd gedaan, maar eerlijk gezegd had ik er wel meer van verwacht.

Ik jou ook

1  2  3  4  5

Alles in Sofie's leven lijkt op orde: lieve vrienden, een goede baan, een nieuw huisje en zelfs een perfecte inloopkast. Maar door alle verliefde stelletjes en gelukkige gezinnetjes om haar heen verlangt Sofie als last single girl steeds meer naar dat wat er in haar leven ontbreekt: iemand om dit alles mee te delen. Het enige waarvan Sofie's hart nu sneller gaat kloppen, is het te plegen telefoontje naar de verkoper van haar droomboekenkast. Totdat ze deze verkoper ontmoet en haar hart nog veel meer te verduren krijgt.