Recensie: Laatste kans RECENSIE

In Een wilde gok maakten we kennis met Harlow en Grant, twee jonge mensen die zich hevig tot elkaar aangetrokken voelen. Toch besluit Harlow weg te gaan uit Rosemary Beach en Grant blijft verward achter, zich afvragend waarom Harlow er plotseling vandoor is gegaan. In de Laatste kans gaat het verhaal van Harlow en Grant verder. Iedere dag spreekt Grant weer de voicemail van Harlow in en hij hoopt dat ze op een dag besluit om zijn bericht terug te luisteren. Ondertussen bestaat zijn leven enkel nog maar uit zijn werk en wachten op zijn geliefde Harlow.

Harlow verblijft ondertussen in Texas bij haar broer en zijn moeder, waar ze worstelt met een groot geheim. Hierdoor durft ze geen contact op te nemen met Grant, omdat ze bang is voor zijn reactie. Toen hij erachter kwam dat er een reden was dat haar vader overbezorgd was, zorgde dit voor het einde van hun relatie en vluchtte ze naar Texas. Als op een dag Grant weer voor haar neus staat, blijkt het verlangen naar elkaar groter dan ooit, maar kan ze Grant in vertrouwen nemen of zal de bom meteen weer barsten?

Abbi Glines heeft al verschillende boeken geschreven die zich afspelen in Rosemary Beach en Harlow en Grant speelden hierin al een klein rolletje. Het was dan ook een kwestie van tijd voordat ze hun eigen verhaal zouden krijgen. De Laatste kans is een boek wat ook gelezen kan worden zonder de andere boeken gelezen te hebben, maar dan is het in het begin wel wat onduidelijk hoe de onderlinge banden tussen de personages zijn. Raadzaam is dan ook om in ieder geval Een wilde gok te lezen voordat je aan dit boek begint.

Het boek wordt verteld in het perspectief van zowel Harlow als Grant en dit zorgt ervoor dat je als lezer met beide personages een band opbouwt. De hoofdstukken zijn dan ook opgebouwd door afwisselende perspectieven, zodat je door de ogen van Grant en Harlow mee kunt kijken. Naar het einde toe zijn er ook enkele hoofdstukken die zich afspelen vanuit de perspectieven van enkele andere personages, waardoor dit zorgt voor een leuke afwisseling en een verheldering in het doen en laten van deze personages. Hierdoor wordt je benieuwd naar hun verhalen en na wat research blijkt dat Abbi Glines volgende boeken ook over deze personages zullen gaan.

De Laatste kans hoort thuis in het genre stout en dat komt duidelijk naar voren in het boek. De seksscènes ontbreken niet in het verhaal waardoor de hevige aantrekkingskracht die Harlow en Grant voor elkaar hebben nog intiemer wordt. Toch overheerst dit niet in het boek, waardoor het verhaal ook diepgang krijgt. Gedurende het boek ontwikkelt Grant zich van een jonge charmeur tot een man met verantwoordelijkheden en deze nieuwe taak maakt hem nog aantrekkelijker. Ook Harlow groeit uit van een verlegen meisje tot een zeer krachtige vrouw. Het begrip voor Harlow wordt bovendien nog groter door de brieven die ze gedurende het verhaal schrijft.

De cover is zwart met voorop de achterkant van de vis die ook te zien was op de cover van Een wilde gok. Hierdoor is deze simpel, maar toch heel erg elegant. Doordat er geen personen te zien zijn, zorgt dit ervoor dat je geheel je eigen beeld kan vormen. De rode binnenkant van de cover en de rode vis als tegenhanger van de zwarte kleur zijn goed gekozen en komen goed tot hun recht.

Voor iedereen die van dit genre houdt is de Laatste kans een aanrader. Het boek heeft niet enkele stoute scènes, maar bevat ook diepgang en een verhaal wat niet zou misstaan in iedere roman. Eenmaal begonnen wil je niet meer stoppen en voordat je het weet sla je de laatste pagina’s om.

Laatste kans

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Het onvergetelijke verhaal van Grant en Harlow, dat begon in Een wilde gok, gaat verder in deze nieuwe roman uit de populaire Rosemary Beach-serie van bestsellerauteur Abbi GlinesZij was de ware voor hem. De enige. Toen maakte hij de vergissing haar te laten gaan. Nadat Grant Cater eindelijk Harlow Mannings hart had weten te veroveren, brak hij zijn eigen hart door toe te geven aan zijn grootste angsten en twijfels. Maanden later zit hij nog steeds vast in dezelfde routine. Hij werkt zichzelf kapot, smeekt zijn vriend Rush om informatie over Harlow, vermijdt al zijn anderen vrienden en laat elke avond berichten achter op Harlows voicemail, waarin hij haar smeekt terug te komen naar Rosemary Beach. Dan valt hij in slaap. De volgende morgen begint het riedeltje opnieuw. Ondertussen brengt Harlow haar dagen door op de boerderij van haar broer in Texas. Ze kan het niet opbrengen naar Grants voicemails te luisteren. Ze wil dolgraag bij hem zijn en weet dat hij er spijt van heeft dat hij haar heeft laten gaan, maar ze durft hem nog niet te vertrouwen. Toen hij erachter kwam waarom ze zo beschermd was opgevoed, verwoestte dat hun relatie. En het geheim dat ze nu met zich meedraagt heeft nog veel grotere gevolgen. Kan ze Grant een laatste kans geven, of zal die gok haar uiteindelijk kapotmaken?

• Delfts grauw - Mascha Schoonakker & Bibi van Leeuwen

• Terug naar Toscane - Kat Devereaux

• Alles wat beweegt - Susan Smit