Recensie: Geketend RECENSIE

Geketend speelt zich ongeveer 5 jaar na Getemd af. In dit boek kun je weer genieten van de grof gebekte Drew. Drew staat op het punt om eindelijk in het huwelijksbootje te stappen met Kate, maar eerst gaan ze met vrienden een weekendje naar Las Vegas voor hun vrijgezellenfeestjes. Als je de voorgaande boeken hebt gelezen weet je dat zoiets in de boeken van Emma Chase nooit helemaal volgens plan gaat.

Net als bij de vorige delen moet je geen spannende plottwist verwachten, maar gewoon genieten van het verhaal, de geweldige personages en de gebeurtenissen waar ze altijd maar in lijken te rollen.

Drew is een man die zegt waar het op staat. Hij neemt absoluut geen blad voor zijn mond en zegt eerlijk waar het op staat. Op sommige punten is Drew zelfs vrouwonvriendelijk:

‘Denk eraan, dames: een bikini is een privilege, geen recht.’

Menig man zou zo’n opmerking niet overleven, maar Drew komt er mee weg. Drew is charmant, arrogant maar hij liegt nooit. En dat is iets wat vrouwen kunnen waarderen. Wederom heeft Chase een perfecte man neergepend in wie je je perfect kunt inbeelden.

De schrijfstijl waar Emma Chase om bekend staat is ook weer een groot pluspunt in Geketend. Het hele boek is één grote flashback waarin Drew zijn avonturen verteld van zijn vrijgezellenfeest. Ze bezoeken een stripclub en je kunt je al voorstellen wat daar gebeurd. Ondanks dat het hele verhaal weinige verrassende elementen bevat, blijf je doorlezen omdat je wilt weten wat Drew zich nu weer op de hals heeft gehaald.

De groei die de verschillende personages, vooral Drew en Kate, in de loop van de boeken hebben doorgemaakt is bewonderingswaardig. Drew verandert van een player in de perfecte partner, voor wie elke vrouw in katzwijm zal vallen, een man die zijn vriendin voor geen goud pijn wil doen. Daarnaast is Drew een geweldige papa die nergens voor terugdeinst. Welke vrouw wil nou niet zo’n partner? Ook Kate heeft een verandering doorgemaakt. Ook al is alleen Gewillig uit haar point of view geschreven toch lees je ook in dit boek tussen de regels door hoe zij gegroeid is. Kate is minder jaloers en toont juist meer begrip.

Helaas is met dit boek een einde gekomen aan deze serie. Een perfecte manier om deze boeken in leven te houden is met een verfilming. Een film waar een complete voice-over achter zit is normaal gesproken geen goed idee, maar deze verfilming zou hier absoluut mee wegkomen! Zeker als Emma Chase met haar humor verantwoordelijk is voor het script.

Geketend is de perfecte afsluiter van een serie vol humor. Drew maakt weer de nodige hilarische gebeurtenissen mee en het lukt hem om zichzelf weer heerlijk in de problemen te krijgen. Aan het einde van het boek neem je op een waardige manier afscheid van alle personages, maar ze zullen altijd een plekje in je hart hebben.

Geketend

1  2  3  4  5

Drew en Kate kunnen niet wachten om elkaar het ja-woord te geven. Als ze de festiviteiten in aanloop naar de bruiloft heelhuids doorkomen tenminste. Ik heb nooit van mijn leven gedacht dat ik ooit zou trouwen. Maar Kate heeft het onmogelijke voor elkaar gekregen, ze heeft me doen veranderen. Ik denk dat we het erover eens zijn dat ik daarvoor al een geweldige vent was, maar nu ben ik het helemaal. De weg die we hebben moeten afleggen was er niet een geplaveid met rozengeur en maneschijn; foutjes en misverstanden genoeg om een Griekse tragedie mee te vullen. Maar Kate en ik hebben ons er dankzij onze onuitputtelijke passie, grenzeloze bewondering en eeuwige liefde heelhuids doorheen geslagen. Dat gezegd hebbende, er waren een aantal onverwachte gebeurtenissen in Las Vegas afgelopen weekend die voor problemen hadden kunnen zorgen. Het was in wezen… mijn laatste test.