Recensie: Did I mention I love you? RECENSIE

Drie jaar geleden heeft de vader van Eden haar en haar moeder verlaten voor een andere vrouw. Nu staat Eden op het punt om de zomer met haar vader en zijn nieuwe gezin door te brengen in Californië, ondanks dat ze elkaar drie jaar niet hebben gezien. Alsof ze daar niet zenuwachtig genoeg voor is, blijken haar drie stiefbroertjes geen kleine kinderen te zijn, maar drie tieners waarvan de oudste Tyler ontzettend onbeleefd en arrogant is. Ondanks dat trekken ze steeds meer naar elkaar toe. Maar Tyler heeft een vriendin en een andere jongen zit achter Eden aan. En bovendien hij is haar stiefbroer. Dat kan toch niet?

Als je de achterkant van Did I Mention I Love You? leest kom je al snel tot de conclusie dat dit wel eens een leuk boek voor je kan zijn als je van good-girl-bad-boy liefdesverhalen houdt. De eerste paar hoofdstukken doen je al snel denken aan de televisieserie 90210. Zelfs aan de oudere versie uit de jaren 90 als je oud genoeg bent om deze serie te kennen. Eden is totaal onbekend in het zonnige Californië en onder de indruk van de levensstijl van haar leeftijdsgenoten. En ze voelt zich steeds meer aangetrokken worden door haar stiefbroer Tyler. Naast het feit dat het niet als normaal wordt gezien dat je op je stiefbroer valt, heeft Tyler ook nog een hoop problemen die van hem een rebelse, opstandige jongen maken.

Ik had zo’n mijn bedenkingen bij dit boek toen ik las dat Maskame dit boek schreef toen ze dertien jaar oud was. Wat weet een meisje van dertien nou van de wereld en kan ze wel zo schrijven dat je niet het gevoel hebt alsof je een kinderboek zit te lezen? Als je echter begint met lezen ben je dit al snel vergeten. Je bevindt je vanaf de eerste bladzijde voor het eerst in het zonnige Californië samen met Eden.

De hoofdstukken zijn niet te lang en creëren tempo in het verhaal. Maskame haar schrijfstijl is ook erg prettig. De beschrijvende tekst wisselt ze met scherpe dialogen die je geen seconde vervelen. Je kan je als lezer goed in Eden inleven, niet alleen omdat haar gedachten zo goed beschreven worden, maar ook omdat Maskame van Eden zo’n leuk, normaal en intrigerend personage heeft gemaakt, dat iedereen wel iets van zichzelf in haar kan herkennen. Inclusief het verliefd worden op haar onaardige, mysterieuze stiefbroer en de drang om ondanks zijn gedrag, hem toch te willen helpen.

Did I Mention I Love You? (of ook wel DIMILY zoals het boek door de vele miljoenen fans wordt genoemd) grijpt je vanaf de eerste bladzijde en laat je niet meer los. De spanning barst van de bladzijdes af, waardoor het onmogelijk is om te stoppen met lezen. Eén van de beste boeken van deze zomer en een om volgende zomer te herlezen!

Did I Mention I Love You?

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Eden brengt de zomer door bij haar vader die ze na de scheiding van haar ouders drie jaar niet gezien heeft. Ze krijgt er drie stiefbroers bij, van wie de oudste, Tyler opvalt door zijn onbehouwen en arrogante gedrag. En toch... trekken Eden en Tyler steeds meer naar elkaar toe. Maar het kan niet. Ze zijn stiefbroer en -zus en bovendien heeft Tyler al een vriendin. Geheimen, leugens en drama in overvloed. Hoe lang kunnen ze hun liefde voor elkaar blijven ontkennen?