Recensie: De Dark Elements 3 - Ademloos RECENSIE

Als eerste een opmerking over de kaft. Als alle drie de hoofdpersonages op het boek staan en ook op de vorige kaften van deel één en deel twee haalt dit een beetje van je eigen fantasie naar beneden. Daarnaast is Layla wel goed afgebeeld, maar vooral Roth is echt een vreselijke lelijke engerd op het boek. Dus zorg vooral voor een leuker personage in je eigen hoofd.

Om te beginnen geef ik dit laatste deel in de Dark Elements serie 3 hartjes. Waarom vraag je je misschien af aangezien Jennifer L. Armentrout toch een bekende schrijfster is. Daarvoor heb ik de volgende vragen voor mezelf beantwoord. Was het boek slecht geschreven? Nee, zeker niet. Het boek leest lekker vlot weg en is goed geschreven. Waren de personages slecht? Ook niet, ze waren zelfs goed onderbouwd en goed beschreven met  leuke persoonlijkheid trekjes. Was het verhaal dan slecht? Ook niet. Het verhaal is leuk en de gebeurtenissen spannend.

Maar is het boek origineel? Dat dus helaas ook niet. Het boek is precies wat je verwacht te krijgen. Een verhaal dat al vele keren is gedaan met een driehoeksverhouding, één duistere en één goede kant en het engel/ demon verhaal erin. Daarnaast was het verhaal langdradig en daarmee bedoel ik dat als Jennifer L. Armentrout alle gefrustreerde en seksuele gevoelens terug drong tot een aangenamere hoeveelheid in het boek het boek maar half zoveel bladzijdes zou bevatten.

Dat Jennifer L. Armentrout veel houdt van seks en alle gevoelens die daar bij horen had me niet moeten verbazen aangezien ze ook bekend is met haar New Adult boeken. Maar ik had wel gehoopt dat ze dit voor een fantasie young adult serie een beetje zou terug brengen. Helaas gaan er echt hele hoofdstukken op aan alle gevoelens en seksuele handelingen. Dit zorgde ervoor dat ik het boek regelmatig weglegde en met moeite weer oppakte. Want wanneer ging het daadwerkelijke verhaal weer verder? Hoe zit het met de Lilllin enzovoort. De rode draad in het verhaal raakt verward in alle gevoelens en daardoor zou ik dit boek zeker niet nog een keer oppakken.

Maar als je houdt van Young Adult Fantasie en je houdt van het eeuwenoude verhaal ‘wie zal ze kiezen om van te houden’ dan is dit zeker een aanrader! Voor mij alleen te weinig spanning en verhaal en teveel ‘seksuele tiener gevoelens, fantasieën en daden’.

Dan als afsluiter wel nog een compliment over het einde van het boek. Dit is lekker uitgebreid en dit geeft toch altijd een fijn gevoel dat je alles te weten bent gekomen en dat iedereen nog lang en gelukkig leeft.

De Dark Elements 3 - Ademloos

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Als half demon half wachter wordt de zeventienjarige Layla verscheurd door twijfel. Voor welke wereld moet ze kiezen? Kiest ze voor de demonenwereld en de sexy Roth of voor de wereld van de wachters en de knappe en beschermende Zayne? Maar voordat ze daar uit is, doemt er een nieuw probleem op: een Lilin, de dodelijkste onder de demonen, is ontsnapt en is uit op verwoesting van alles en iedereen in Layla's omgeving. Vooral haar BFF Sam verkeert in groot gevaar...