Recensie: Een met jou RECENSIE

In het laatste deel van de Crossfire-serie van Sylvia Day gaat het avontuur van Gideon en Eva verder. Lezers hebben een hele tijd moeten wachten maar eindelijk is bekend hoe het voor Gideon en Eva gaat eindigen. Gideon en Eva zijn in het geheim getrouwd en proberen hun leven op de rails te krijgen. Met allerlei bemoeienissen van mensen die het beste met hun voor hebben proberen ze samen een leven op te bouwen. Kunnen Gideon en Eva zich samen overgeven aan de liefde en aan elkaar? Kunnen zij elkaar compleet vertrouwen en het lot van zichzelf in de handen van de ander leggen?

In de vorige delen kwamen problemen veelzijdig naar voren en ook Een met jou eindigt niet zonder tegenslagen. Eva en Gideon hebben beiden te maken met een traumatisch verleden en ook in het laatste deel hebben ze hier nog niet echt vrede mee. De nachtmerries van Gideon spelen nog steeds een rol in het boek en dit zorgt voor wat herhaling van de vorige delen. Het laatste deel van de serie is eigenlijk een soort herhaling van de eerdere boeken, alleen met wat nieuwe tegenslagen.

Echter zijn de gebeurtenissen niet zo spectaculair zoals de vorige delen zodat het boek een beetje saai kan worden op sommige punten. Met de gebeurtenis in het laatste gedeelte van het boek lijkt Sylvia Day nog net wat extra sensatie in het boek te willen brengen. Dit had alleen niet gehoeven. Deze gebeurtenis zorgde voor een ongeloofwaardig randje en maakt het einde wat slap.

Natuurlijk is dit boek ook gevuld met steamy scènes die we van Sylvia Day gewend zijn. Toch is dit een stuk minder dan de vorige delen en dit is erg jammer. Doordat er minder seks in het boek staat, wordt het boek ook minder spannend. De schrijfstijl van Sylvia Day is nog steeds hetzelfde en nog steeds erg prettig om te lezen, maar door het gebrek aan seks verdwijnt de passie wel een beetje van het papier.

Een met jou is het laatste boek in de vijfdelige serie en al met al een waardig einde. Er blijven wat vragen liggen, maar niet zo erg dat je het niet kunt afsluiten. Een aantal verhaallijnen zouden eventueel nog verder verteld kunnen worden en je blijft natuurlijk altijd nieuwsgierig naar hoe het Eva en Gideon verder zal vergaan, maar dit zal niet genoeg zijn voor een zesde boek. Sylvia Day heeft er goed aangedaan om met dit boek te stoppen.

Een met jou is een steamy roman met een heerlijke schrijfstijl die we van Sylvia Day gewend zijn. Helaas pakt het boek niet de volledige vijf hartjes door het gebrek aan passie, spannende gebeurtenissen en de nodige seks. Al met al is het boek een waardige afsluiter van de serie.

Een met jou

1  2  3  4  5

Gideon Cross. Van hem houden was het makkelijkste wat ik ooit heb gedaan. Ik was op slag verliefd. Volkomen. Verloren.

Gideon heeft me alles gegeven. Nu moet ik bewijzen dat ik de rots kan zijn die hij ook voor mij is. Dat ik hem kan beschermen zoals hij mij beschermt. Samen kunnen we iedereen aan die tussen ons in probeert te komen. Maar onze grootste uitdaging ligt in de geloften die we hebben afgelegd. Ons overgeven aan de liefde was pas het begin. Ervoor vechten zal ons of bevrijden… of breken.