Recensie: PS ik hou nog steeds van je RECENSIE

In dit tweede deel van de serie weet Lara Jean niet zo goed waar zij en Peter staan in de relatie. Ze is tot over haar oren verliefd op Peter, maar is dat ook echt andersom? Wanneer er een filmpje van hun uitlekt waarin ze heftig aan het zoenen zijn in een bubbelbad, gaat Lara Jean bijna kapot van schaamte. Daar komt ook nog eens bij dat er een jongen uit het verleden, aan wie ze ook een brief heeft geschreven, opeens de brief beantwoordt. Zal Lara Jean alles op orde weten te krijgen…?

Zelf heb ik echt genoten van het eerste deel van de serie: Aan alle jongens van wie ik hield. Het boek was een luchtig contemporary boek, waarvan (naar mijn mening) te weinig naar het Nederlands vertaald zijn. Ik verwachtte dat PS Ik hou nog steeds van je net zo zoetsappig en heerlijk weg te lezen zou zijn als het eerste deel. En die verwachting klopte! Van dit tweede deel heb ik echt weer genoten.

Het boek gaat verder waar het eindigde in het eerste deel. Voordat ik begon me lezen van PS Ik hou nog steeds van je wist ik niet helemaal meer precies waar het eerste deel over ging. Maar gelukkig werd ik als lezer gelijk weer op de hoogte gebracht doordat het boek begint met een brief die Lara Jean aan Peter schrijft. Dit vond ik zelf een heel groot pluspunt! Na het lezen van deze ‘brief’ was ik meteen weer bij.

De eerste zinnen van het ‘echte’ verhaal herinnerde me weer aan het feit dat dit boek o zo zoetsappig is geschreven: ‘Kitty loopt al de hele ochtend te zeuren, en volgens mij hebben Margot en mijn vader allebei last van een nieuwjaarskater. En ik? Ik loop over van liefde en heb een brief die in gat in mijn jaszak brandt.’ Heerlijk, toch?

PS Ik hou nog steeds van je is absoluut een must read voor iedereen die ook van het eerste deel genoten heeft. Aangeraden wordt wel om het eerste deel alvorens dit boek te lezen, omdat je dan kennis maakt met alle personages. Veel komen er hier weer in terug, of worden kort benoemd. Al met al blijft Lara Jean mijn lievelingspersonage, al komt dat mede door het feit dat de schrijfster, Jenny Han, haar gedachten zo goed weet te verwoorden.

Lara Jean is zachtaardig, lief en ik vind dat ze goed nadenkt bij de dingen die ze doet. Ze is niet irritant of vervelend, juist helemaal niet! Peter zie ik daarentegen echt als de macho, de knappe en stoere vriend van de lieve Lara Jean. Maar geloof me: ze zijn een erg leuk setje.

Ik ben dus erg blij dat het verhaal van Lara Jean en Peter niet is geëindigd bij Aan alle jongens van wie ik hield. PS Ik hou nog steeds van je is totaal niet uitgemolken, dus heb ik er erg van kunnen genieten. Er komt trouwens ook nog een derde deel van deze serie! Wanneer deze in het Nederlands verschijnt is nog onbekend. Ik kan er in ieder geval niet op wachten!

PS Ik hou nog steeds van je

1  2  3  4  5

Lara Jean had niet verwacht écht verliefd te worden op Peter. Zij en Peter deden maar alsof. Tot nu dan. Het wordt allemaal nog verwarrender als een andere jongen uit haar verleden terugkeert, en daarmee ook haar gevoelens voor hem. Kan iemand verliefd zijn op twee jongens?

PS Ik hou nog steeds van je is het vervolg op het feel good-liefdesverhaal Aan alle jongens van wie ik hield, en toont eerste liefde door de ogen van de onvergetelijke Lara Jean.