Recensie: Did I Mention I Need You? RECENSIE

In het tweede deel van de sensationele serie DIMILY van Estelle Maskame heeft Eden haar stiefbroer Tyler bijna een jaar niet gezien. Hij heeft haar voor de zomer uitgenodigd om vakantie te vieren in de Big Apple. Eden heeft nu een vriendje maar heeft Tyler nooit helemaal uit haar hoofd kunnen zetten. In New York vindt ze een heel andere Tyler dan die ze een jaar geleden heeft gezien en ze beseft dat haar gevoelens voor haar stiefbroer helemaal niet zijn verdwenen. Kunnen Eden en Tyler hun gevoelens onderdrukken en als normale broer en zus door het leven gaan?

Bijna het hele boek speelt zich af in New York. Voor Eden is het de eerste keer dat zij de westkust bezoekt en natuurlijk gaan ze naar de bekende hotspots. Maskame beschrijft de city that never sleeps op zo’n duidelijke en beschrijvende manier dat het lijkt alsof je er zelf bent en rondloopt.

Maar natuurlijk is New York niet alleen belangrijk in dit boek. De liefde tussen Eden en Tyler is nog steeds het belangrijkste onderwerp en vooral de manier hoe ze hiermee omgaan. Eden en Tyler zijn beiden nog niet over elkaar heen en hebben moeite met het vinden van een nieuwe manier van omgaan. Eden heeft tenslotte nog steeds een vriendje en ze zijn nog steeds stiefbroer- en zus. Maskame heeft de gevoelens van Eden erg goed beschreven, maar ook lees je vanuit Edens punt nog steeds veel over hoe Tyler met de zaken omgaat. Estelle Maskame heeft er geen sprookje van gemaakt en laat Eden en Tyler, net als in het eerste deel, omgaan met serieuze problemen en laat hen deze ook volwassen oplossen.

In het eerste deel was Tyler een traditionele bad boy die aan de drugs en drank zit. Eden was een meisje dat weliswaar sterk in haar schoenen stond, maar ook nog steeds een standaard meisje van 16 jaar was. In dit boek ben je twee jaar verder en beide personages zijn ontzettend gegroeid. Tyler kan veel beter met zijn woede en agressie omgaan en lijkt vrolijker en gelukkiger. Eden is ook volwassener geworden en weet bijna altijd wat ze wil.

Een minpunt aan Eden (en tegelijkertijd ook aan Tyler) is de manier waarop ze Edens vriendje behandelen. Vaak genoeg wordt aangekaart dat Dean het allemaal niet verdiend, maar toch gaan ze door met hun overspelige praktijken. De personages zijn toegankelijk en makkelijk om van te houden, maar als Eden en Tyler op een nette manier met Dean waren omgegaan had je ze in je hart gesloten en nooit meer losgelaten.

Estelle Maskame eindigt Did I Mention I Need You frustrerend, maar ook erg begrijpelijk en het doet je gelijk verlangen naar het laatste deel. Natuurlijk moet het boek eindigen met een flinke cliffhanger, want er komt tenslotte nog een derde deel. Het hele boek maakt je nieuwsgierig wat Eden en Tyler in het laatste deel voor de kiezen krijgen en of zij uiteindelijk ook hun happy ending mogen krijgen

Met Did I Mention I Need You heeft Estelle Maskame een waardige opvolger op het eerste deel geschreven. Het boek is een toffe summer read, maar ook zeker perfect om in de herfst te lezen om je mee te laten voeren naar een warme zomer in de Big Apple. Laat het laatste deel maar komen!

Did I Mention I Need You?

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Het is een jaar geleden dat de achttienjarige Eden Munro haar stiefbroer, en geheime liefde, Tyler Bruce, zag. Vanwege hun familie hebben ze een time-out in hun geheime relatie genomen, maar Eden kan haar opwinding moeilijk verbergen als Tyler haar voor de zomer in New York uitnodigt. Eden is gelukkig met haar vriend Dean, maar tijdens een lange, hete zomer wordt het duidelijk dat de twee nog niet over elkaar heen zijn. Kunnen Tyler en Eden de verleiding weerstaan?