Recensie: Battlefield 1 RECENSIE

Battlefield 1 is na Battlefield Hardline het nieuwste deel in deze reeks van first-person shooters. Het spel speelt zich af gedurende de Eerste Wereldoorlog en hierdoor onderscheidt het spel zich van andere first-person shooters. Het spel is zo ontwikkeld dat het net lijkt alsof je zelf onderdeel uit maakt van de oorlog en de graphics maken dit gevoel compleet.

De game heeft zowel een optie om alleen te spelen als een optie om met maximaal 64 spelers online de strijd aan te gaan. De single player modus is erg goed. Het verhaal bestaat uit zes hoofdstukken en gedurende elk hoofdstuk kruip je in de huid van een andere soldaat. Deze personages bevinden zich allemaal ergens anders in de wereld, waardoor je terecht komt in onder andere de bergen van Italië.

De besturing werkt prima en is hetzelfde als bijna iedere andere shooter. Voor nieuwelingen zal het even wennen zijn, maar dit heb je snel onder de knie. De ervaren gamer zal echter wel wat uitdaging missen en doordat er geen hardcore moeilijkheidsgraad is zullen de meeste ervaren gamers dit spel in twee à drie dagen tijd uitspelen. Voor de minder ervaren gamer is het niveau echter perfect en hierdoor is er wel wat uitdaging, maar zal je het spel niet aan de kant gooien omdat het onmogelijk is om verder te komen.

Een ander groot pluspunt van Battlefield 1 is dat alles kapot kan. Wanneer je bijvoorbeeld met een tank een huis beschiet zal deze instorten. Dit is niet altijd het geval bij games en ook dit geeft weer een extra dimensie aan het spel. Bovendien kan er uit een groot scala van vervoersmiddelen gekozen worden, vliegtuigen, tanks er komt zelfs een zeppelin in voor.

Toch heeft het spel ook enkele minpunten. Zo is het menu erg onduidelijk en werkt vrij traag. Bovendien wordt je bij het selecteren van een multiplayer game in een willekeurig spel gezet. Hierdoor is de kans groot dat je in een verliezend team terechtkomt en dit doet het spelgenot niet ten goede. Een multiplayer game duurt dertig minuten, maar wanneer je een aantal games hebt gespeeld waarbij je telkens in een verliezend team terechtkomt is de lol er al snel af.

Waarschijnlijk is er wel een optie om te kunnen kiezen in welk spel je wilt spelen, maar doordat het menu zo onduidelijk is, is het moeilijk om deze optie te vinden. Ondanks deze minpunten kan battlefield 1 een groot succes worden genoemd en zullen een hoop fanatieke gamers zich wel weten te vermaken.

Battlefield 1 - PS4

1  2  3  4  5

Ervaar het begin van totale oorlog in Battlefield™ 1. Baan je een weg door epische gevechten, variërend van krappe belegerde Franse steden tot zwaar verdedigde bergforten in de Italiaanse Alpen, en aanschouw waanzinnige veldslagen in de woestijn van Arabië. Ontdek een nieuwe wereld in oorlog via een avontuurlijke campagne, of doe mee aan epische multiplayer gevechten met maximaal 64 spelers. Stem je tactiek af op de adembenemende omgevingen en totale verwoesting. Strijd als infanterie of bestuur ongelooflijke voertuigen te land, ter zee en in de lucht (variërend van tanks en motoren op de grond tot dubbeldekkers en gigantische oorlogsschepen), en stem je speelstijl af op de meest dynamische gevechten in de geschiedenis van Battlefield.

Belangrijkste kenmerken:

• Epische multiplayer gevechten met 64 spelers - Vorm een squad met vrienden en doe mee aan de meest epische multiplayer gevechten in de geschiedenis van FPS met maximaal 64 spelers als infanteristen of bestuurders van voertuigen, variërend van tanks en motoren in het veld tot dubbeldekkers en gigantische oorlogsschepen.
    • Ervaar het begin van totale oorlog – Maak deel uit van de grootste veldslagen in de geschiedenis van de mensheid. Van de zwaar verdedigde Alpen tot de verzengende woestijnen van Arabië, de oorlog raast op epische schaal te land, ter zee en in de lucht terwijl je getuige bent van de geboorte van moderne oorlogvoering.
    • Adembenemende intuïtieve verwoesting - Met intuïtieve verwoesting is geen strijd ooit dezelfde. Vernietig grote en kleine voertuigen, en maak hele gebouwen met de grond gelijk. Van kleine houten huizen tot enorme stenen forten, zelfs de grond waarop je vecht kan uiteen worden gereten.
    • Oorlogsverhalen van de andere kant van de wereld - Ontdek een wereld in oorlog via een avontuurlijke campagne en bekijk een wereldwijd conflict door de ogen van diverse personages, die worden verenigd door deze eerste moderne oorlog.