Recensie: Chickslovefood - Het meal planning-kookboek RECENSIE

Zelf was ik al geruime tijd fan van het foodblog van chickslovefood. Ik vind het heel fijn dat zij met weinig ingrediënten een heerlijke, maar tegelijkertijd verantwoorde maaltijd op tafel weten te toveren. Daarnaast schieten zij niet door in vetarme of koolhydraatarme recepten, maar hebben ze ook recepten voor de zogenoemde Sinner Sunday. De dag waarop er lekker ongezond gedaan mag worden!

Oké, het boek Chickslovefood - Het meal planning-kookboek is het derde kookboek van de schrijfsters en de kaft van het boek spreekt onmiddelijk aan. Het ziet er overzichtelijk uit en de kleine foto's op de kaft zorgen voor vrolijkheid en zin om te gaan koken. Wat is het verschil met de twee eerder verschenen boeken? De dames leggen in het begin van dit boek uit dat vanwege tekort aan tijd en enorme drukte, het handig is om maaltijden te plannen. Je maakt een overzicht van wat je deze week wilt eten en maakt gebruik van plastic bakjes, zakjes en glazen potten. Er worden nog steeds vrij weinig (vijf of minder) ingrediënten gebruikt. Sommige maaltijden kun je invriezen en andere maaltijden bewaar je in de koelkast of keukenkast.

Het boek bestaat uit vijf overzichtelijke hoofdstukken: ontbijt, lunch, tussendoortjes, diner en Sinner Sunday. Ieder hoofdstuk bestaat uit een heel aantal gerechten. De gerechten zijn duidelijk weergegeven met een foto, de benodigdheden en de wijze van klaarmaken. Ook staan er nog wat ''prep-tips''.

Wat ik prettig vind aan dit kookboek is dat er niet van die dure, wazige ingrediënten worden gebruikt. Veel dingen heb je vaak al gewoon in huis en de overige zaken zijn vaak in een simpele supermarkt te verkrijgen. Wat ik verder leuk en opvallend vind, zijn de foto's van de schrijfsters met bijvoorbeeld hun kinderen. Dit geeft een persoonlijke touch aan het boek. Ook deze dames hebben het heel druk, vandaar dit boek.

Ik heb besloten om twee recepten zelf uit te gaan proberen. Het eerste recept heet 'Overnight boekweit met kokos en mango'. Ik ben namelijk gek op lekkere ontbijtreceptjes en voor mij is variatie key!

Ik ga dit receptje zeker vaker maken. Het kost weinig tijd en is hartstikke lekker!

Daarnaast heb ik op een druilerige zondagmiddag samen met een goed vriendinnetje de heerlijke 'appel-havermoutkoeken' gemaakt en die waren echt overheerlijk! Als je het vergelijkt met ''gewone'' koeken, is deze variant veel gezonder dus je kunt nog redeljk verantwoord snoepen. Dikke aanrader!

Al met al vind ik Chickslovefood - Het meal planning-kookboek een erg fijn boekje om in mijn kast te hebben. Ik houd ervan dat er niet te gek wordt gedaan, maar toch wordt gelet op wat gezond is. De vrouwen slaan niet door, maar geven je recepten waar je je achteraf totaal niet schuldig over hoeft te voelen en waarbij je toch intens hebt kunnen genieten! Ik zeg 5 hartjes!

Chickslovefood: het meal planning kookboek

1  2  3  4  5

Druk, druk, druk, maar óók gezond en lekker eten… Kan dat wel samen? Ja, hoor! Bestsellerauteurs Nina en Elise van Chickslovefood hebben dé oplossing. Goed plannen én eten van tevoren klaarmaken, meal planning & prepping dus. Hun fonkelnieuwe derde boek staat daarom vol met makkelijke meeneem-ontbijtjes, fijne ovenschotels die je een dag eerder al kunt maken, healthy lunches die na drie uur in je tas nog steeds heerlijk zijn en supersnelle sinners. Alles met maximaal vijf ingrediënten. Door handige tips en tricks leer je bovendien hoe je eten langer kunt bewaren en beter vooruit kunt plannen. Kortom: een must have voor werkende ouders, gejaagde studenten en ieder ander die drukbezet is.

‘Toegankelijke no-nonsensegerechten met lekker weinig ingrediënten.’
    Allerhande
    ‘Aantrekkelijke boeken voor een breed publiek.’ NBD Biblion