Recensie: Geek Girl Pakt uit! RECENSIE

Harriet Manners weet niet wat ze moet doen als Nick 4 dagen na hun eerste zoen nog steeds niet heeft gebeld. Officieel is de Drie-Dagen-Regel al voorbij, wat betekent dat Nick haar hoogstwaarschijnlijk niet meer gaat bellen… Harriet besluit het hier niet bij te laten zitten en probeert zelf contact met hem op te nemen. Het lukt haar toch om er een date uit te slepen! In deze Geek Girl­-novelle kom je alles te weten over de eerste date van Harriet en Nick.

Allereest ben ik echt groots fan van de Geek Girl-serie. Het vijfde deel van deze serie, Bekent kleur, is net verschenen. Deze novelle speelt zich af tussen het eerste en het tweede boek, dus dat is al een aantal boeken terug. Je weet dus al hoe bepaalde dingen af gaan lopen, maar dat maakt het boekje er niet minder leuk op. Het is inderdaad maar een dun boekje: Geek Girl pakt uit! telt 95 pagina’s. Door de fijne schrijfstijl en omdat het maar een dun boekje is, had ik hem binnen een uurtje uit. Verwacht dus ook geen diepgaand verhaal en plottwisten. Nee, je maakt gewoon de eerste date van Harriet en Nick mee.

Heel erg leuk, ook voor deze tijd is dat het verhaaltje zich net voor de kerstdagen afspeelt. Omdat we nu ook tegen de kerstdagen aankijken, is het erg leuk om over te lezen. Hierdoor kom je nog meer in een kerstsfeer! In Geek Girl #1.5: Pakt uit! krijg je het romantische gevoel dat de kerstdagen met je doen.

Ik vind het zelf best jammer dat dit boek op dit moment wordt uitgegeven in het Nederlands, en niet een aantal jaar eerder. Ik had het veel leuker gevonden om dit boek inderdaad tussen het eerste en het tweede deel van de serie te lezen, en niet pas als het vijfde boek al verschenen is. Maar aan de andere kant: het boekje kost maar €2,50! Dus voor dat geld is hij het zeker wel waard om aan te schaffen. Zoals op de achterflap beschreven staat: ‘Kruip met een warme choco op de bank en geniet van dit hilarische Geek Girl-verhaal.’ En zo is het maar net!

Geek Girl - Pakt uit!

1  2  3  4  5

In de grappige geek-novelle Geek Girl pakt uit is het bijna Kerstmis en gaat Harriet op haar eerste date met Nick. Maar of al haar kennis over Rudolf het rendier, kerstbomen en de Kerstman haar daarbij van pas zal komen... Grijp je kans - get your geek on!