Recensie: Mulberry House 3 - Take it easy RECENSIE

Op de meisjeskostschool Mulberry House zit Marjolein aan het einde van haar eerste jaar. Ze voelt zich hier nu helemaal thuis, met haar vriendinnen en is de sportiefste van haar klas. Maar terwijl de rest zich druk maakt om de examens, zit Marjolein er relaxt bij. Ze haalt goede cijfers en richt zich op cricket. Maar het duurt niet lang of het onheil komt weer haar kant op en er gebeuren flink wat blunders in de schoolgangen.

Marjolein is nuchter Nederlands meisje, die probeert in te voegen tussen de strenge Engelsen. Dit lukt vaak nog niet helemaal, waardoor ze vele blunders maakt. Marjolein is creatief en sportief en bekijkt alles met haar eigen blik, zo vallen meeste vreemde dingen van mensen haar op. Het is heel vermakelijk om het verhaal vanuit haar gedachten te lezen.

Take it easy is alweer het derde deel van de Mulberry House serie van Kristine Groenhart. Ze heeft ervoor gezorgd dat het weer een grappig modern boek is geworden. Groenhart doet weer goed met Marjolein haar geheel eigen denkwijze. Ze vraagt steeds van alles af waar niemand aan denkt, zoals waarom je eraan zou denken om die sokken aan te trekken. Het boek is deel van de serie, maar kan ook los worden gelezen, omdat aan het begin wordt verteld wat er voorafgaand is gebeurd.

Het is een hilarisch tiener boek, waar je lekker bij kan weg dromen. Het lijkt na jaar eindelijk goed te gaan met Marjolein. Ze zit eindelijk op haar plek, maar gelukkig bewijst ze al snel het tegendeel. Zo is ze ineens heel blij dat ze heeft leren reddingszwemmen. Ook al is het verhaal niet heel orgineel, het boek leest vlot en en leert je ook op een leuke manier Engelse woorden en gewoonten.

Kristine Groenhart heeft met Mulberry House 3: Take it easy een grappig jeugdboek geschreven over een Nederlands meisje op een Engelse kostschool. Het boek is hip en modern en vooral heel erg leuk. Door de vlotte manier van schrijven, kan je het niet meer wegleggen en leef je mee met Marjolein. Laten we hopen dat er snel een volgend deel aan komt.

Mulberry House 3 - Take it easy

1  2  3  4  5

Nog niet beschikbaar